خبرگزاری کار ایران

با حضور استاندار تهران انجام شد؛

اعطای احکام مستمری‌بگیران تهرانی

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۵۳۱

در همایش نکوداشت هفته دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان تهران، احکام مستمری دو تن از بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به آنان اهدا شد.

 به گزارش ایلنا، روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در این همایش، روستاها را کانون و محور تولید در کشور دانست و گفت: باید با ایجاد اشتغال و افزایش رفاه اجتماعی در روستاها، زمینه ماندگاری روستاییان را تقویت و از حاشیه‌نشینی آنها جلوگیری کنیم.

محسنی بندپی، ایجاد اشتغال را راهکار کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: تولید، اساس مقاومت و استقامت در برابر تحریم‌ و توطئه‌های استکبار جهانی است و محور تولید، در روستا شکل می‌گیرد و خوشبختانه در بدترین شرایط اقتصادی کشور، یک و نیم میلیارد دلار برای اشتغال روستاییان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه توجه ما باید به تمام افراد درحال زندگی در روستا باشد، گفت: برخی از روستاییان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و برخی دیگر تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، اما عده‌ای نیز وجود دارند که به دلیل فراهم نبودن شرایط نهادهای حمایتی، تحت پوشش هیچ سازمانی نیستند. لذا از دهیاران درخواست داریم، این افراد را شناسایی کرده و به بخشداری‌ها معرفی کنند چراکه برای آنها برنامه ویژه‌ای داریم تا در این شرایط سخت اقتصادی و معیشتی ،بتوانیم کمک حال آنها باشیم.

توجه به بیمه عشایر و روستاییان با جدیت بیشتری دنبال شود

معصومه پرندوار، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری تهران با اشاره به اقدامات عمرانی دولت و توسعه زیرساخت‌هایی مانند برق، آب و گاز برای آبادانی روستاها، گفت: مسئله بیمه روستاییان به امید به زندگی افراد روستا مرتبط است و باید توجه داشت تا این افراد نیز بتوانند مانند کارمندان دولت، بازنشسته شده و حقوق و مستمری دریافت کنند.

وی ضمن قدردانی از توجه استاندار تهران به مسائل بیمه‌ای روستاییان و حاشیه‌نشینان، از تلاش‌های کارشناسان و مدیران استان تهران به دلیل کسب رتبه اول در جذب اعضای جدید تقدیر کرد و از دهیاران خواست که توجه به بیمه عشایر و روستاییان با جدیت بیشتری دنبال شود.

در پایان این همایش از دو تن از بازنشستگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر که در پانزدهمین سال تاسیس صندوق به افتخار بازنشستگی نائل آمدند، تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز