خبرگزاری کار ایران

برای اولین بار در کشور صورت گرفت:

طراحی و اجرای نسوز بدنه کوره­ بلند در ذوب ­آهن اصفهان

asdasd
کد خبر : ۹۳۴۵۱۳

برای اولین بار در کشور طراحی نسوز بدنه کوره­ بلند به همت متخصصین و کارشناسان مدیریت نسوز در شرکت ذوب­ آهن اصفهان انجام گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان ، این تغییر طرح که پس از تغییر طرح خنک­ کننده‌های بدنه کوره ­بلند انجام گرفت، نشان از توان بالای فنی و به ­روز در مجموعه کارشناسی شرکت است که می­ تواند نوید بخش روزهای روشنی برای شرکت باشد.

مهندس نصیری همکاری بخشهای کوره ­بلند، امورفنی و برنامه­ریزی تولید، آزمایشگاه مرکزی و خرید مواد مصرفی و همچنین پرسنل پرتلاش و زحمت­کش مدیریت نسوز در به ثمر نشستن این موفقیت را شایسته تقدیر دانست و از حمایت­های بی­دریغ معاون بهره­ برداری قدردانی نمود.

با توجه به اجرای نسوز چینی بوته کوره بلند توسط شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن، مهندس امیر ایرانپور مدیرعامل این شرکت نیز به خبرنگار ما گفت : بر اساس ماموریت تعریف شده و تجربیات قبلی شرکت مهندسی و پویش ساخت ذوب آهن در تخریب و نسوز چینی کوره نورد 300 در ابتدای سال 98 و موفقیت آمیز بودن این عملیات، نسوزچینی به این کوره بلند به این شرکت واگذار گردید.

وی با اشاره به اینکه این پروژه در تاریخ مقرر انجام و تحویل شده است،احجام عملیات انجام شده را چنین برشمرد : اجرای خمیر کربنی کف بوته و فاصله بین بلوکه های کربنی ، بلوکهای گرافیتی و آجرها با بدنه کوره و کوبیدن آنها و تراز نمودن خمیرهای کف کوره (80.000 کیلوگرم)، نصب و تنظیم بلوکهای گرافیتی و تراز نمودن سطح آنها ( 230.000 کیلوگرم ) ، نصب و تنظیم بلوک های کربنی و تراز نمودن سطح آنها (370.000 کیلوگرم ) ، نصب و تنظیم آجرهای آلومینی بوته با ملات کاری مورد نیاز و جرم ریزی بین آنها و بلوک های کربنی ( 300.000 کیلوگرم ) ، نصب آجرهای مجرا به همراه اجرای جرم و ملات مورد نیاز (40.000 کیلوگرم ) ، اجرای آجر چینی بدنه از روی بلوک های کربنی تا تکمیل  آجر چینی بدنه( 190.000 کیلوگرم ) ، اجرای آجر چینی لایه محافظ بلوک های بوته(40.000 کیلوگرم ) .

مهندس نعمت ­اللهی سرپرست دفترفنی مدیریت نسوز نیز در خصوص پروژه طراحی نسوز بدنه کوره بلند شماره یک با ذکر این نکته که در طول فرآیند طراحی چندین بار مجبور به ایجاد تغییرات و طراحی مجدد به واسطه تغییر در طرح خنک کننده های بدنه کوره بلند شدیم، حفظ ابعاد داخلی و ظرفیت کوره ، استفاده از آجر با مارک استاندارد، لحاظ کردن کلیه نکات فنی و اجرایی، برآورد دقیق مقدار نسوز مورد نیاز، تهیه نقشه های کامل اجرایی و نقشه قطعات نسوز جهت سفارش خریدرا از مهمترین چالشهای پیش رو در پروژه فوق دانست.

وی اظهار کرد: این دستاورد مهم باعث ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در مجموعه برای تعمیرات پیشروی کوره بلندها گردیده است. سرپرست دفترفنی مدیریت نسوز طراحی نسوز بدنه کوره ­بلند را حاصل سالها تجربه طراحی نسوز برای دیگر تجهیزات کارخانه و نتیجه همکاری صمیمانه مدیران و افراد باتجربه با مجموعه دفتر فنی مدیریت نسوز دانست.

همچنین  معینی سرپرست تعمیرات نسوز ناحیه چدن نظارت بر تولید نسوز بدنه و بوته کوره­ بلند را در جهت اطمینان از کیفیت تولید مواد نسوز از موارد مهم پیش از آغاز تعمیرات دانست و با اشاره به چندین مرحله بازدید از شرکت تولید کننده و نظارت بر فرآیند تولید بلوک­های کربنی حین تولید سفارش ذوب­ آهن توسط کارشناسان بخش­ های مرتبط را بی­سابقه خواند.

در ادامه لسانی مهندس تعمیرات نسوز کوره بلند در خصوص عملیات نسوزکاری کوره بلند و نتایج حاصل از آن، ­ اجرای این عملیات با بالاترین دقت و رعایت کلیه استانداردها در کمترین زمان ممکن را دیگر اقدام  مهم در این زمینه برشمرد و اضافه کرد انجام این حجم از تعمیرات  در زمان کوتاه بدون حتی کوچکترین حادثه، اتمام موفقیت­ آمیز آن را شیرین­تر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز