خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان:

صنعت و معدن؛ پیشبران توسعه اقتصادی و اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۵۵۵

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: دهم تیرماه، بر اساس مصوبه‌ شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز صنعت و معدن نامیده شده ‌است. گرامی داشت و نامگذاری این روز، فرصت مغتنمی است تا به مهم‌ترین عوامل رشد و شاخصه های اصلی توسعه و موتور محرکه‌ی اقتصاد یعنی بخش صنعت و معدن پرداخته شود.

به گزارش ایلنا، علی امرایی در یادداشتی عنوان کرد: جامعه جوان ایران امروز، در تفکر دستیابی به راه تعالی و گذر از موانع و مشکلات دیرینه تحقق اقتصاد متعالی ملی، نیازمند برنامه جامع و متوازن توسعه و اشتغال مولد می باشد که بخش معدن و صنایع معدنی می تواند به عنوان پیشران  و خط مقدم اقتصاد کشور ارزش آفرینی و عرضه اندام کند.

توسعه کمی و کیفی صنایع معدنی

با نگاهی گذرا به کارنامه موفق معادن و صنایع معدنی در یک دهه گذشته و با تکیه به نگرش دولت و مجاهدتهای متخصصین و کارشناسان داخلی در توسعه کمی و کیفی صنایع معدنی در ایران به خوبی به اهمیت جایگاه صنایع معدنی دست خواهیم یافت.

 توجه به ظرفیت بالقوه معادن و گسترش اکتشافات معدنی در پهنه های ارزشمند سنگ آهن کشور  و ابجاد طرح های استانی و ملی در بخش صنایع معدنی بویژه فولاد نشان از اهمیت رشد و توسعه فعالیت معدنی به عنوان یک فاکتور مهم در سیاستگذاری های هدفمند برای ریل گذاری صحیح جاده ی اقتصاد پویا و متعالی در جامعه است.

 در این مسیر ، تصمیم های اتخاذ شده در دولت ، مجلس ، سرمایه گذاران بخش خصوصی و مدیران در همه بخش های اداری کشور باید  به شکل مکمل یکدیگر  ودر یک راستا عمل کرده و به گونه ای که به پیشبرد اهداف  تحقق برنامه های توسعه سند چشم انداز  و تحقق جهش تولید بعنوان  شعار سال باشد.

تحریم های ظالمانه و جهش تولید

یکی از مهمترین موانع رشد و توسعه در بخش صنعت و معدن، تحریم های ظالمانه ای است  که از سوی آمریکا حوزه اقتصاد و صنعت را هدف قرار داده است. 

نام گذاری مدبرانه سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی؛ نشانه حمایت عالی ترین مقام نظام جمهوری اسلامی از تولید و صنعت به عنوان  تنها راهکار برون رفت از شرایط حساس تحریم های ظالمانه، یک جانبه و غیر قانونی تحمیل شده، بوده و از همین رو تکریم و تجلیل تلاش گران این حوزه، قطعاً موجب دلگرمی و افزایش انگیزه کارگزاران و کارآفرینان در تحقق وظیفه ملی جهش تولید، خواهد شد.

توجه به ساخت داخل و تولید کیفی

از دیگر مظاهر ترقی و تحرک در تولید ،  پرداختن به مقوله ساخت داخل و کاهش ارزبری با تمرکز بر هم افزایی و مشارکت جدی و پر شتاب در تولید کیفی و بیشتر می باشد که در این مسیر ضرورت اتمام طرح ها و پروژه های نیمه تمام و تحقق تولید کالای کیفی ساخت داخل، موجب افزایش تولید، ایجاد اشتغال،  رونق صادرات می گردد. همچنین نگاه جامع بر  ارتقای راندمان تولید، مدیریت واردات و استفاده از ظرفیت ها و توان داخلی را باید به عنوان راهبردهای کلان همواره در نظر داشت.  

بی شک با تکیه بر پتانسیلهای غنی معدنی و توانمندیهای حاصله صنعتی در کنار منابع ارزشمند انسانی و سرمایه های اجتماعی توانمند که از کلیدی ترین عناصر چرخه توسعه اقتصادی محسوب می شوند و با مدیریت جهادی و هوشمندانه ی مدیران این عرصه  شاهد  حماسه آفرینی های ارزشمند در بخش صنعت و معدن که زمینه ساز رشد اقتصادی در کشور است باشیم.

نگاهی اندیشمندانه و واقع گرایانه به وضعیت موجود کسب و کارها بویژه در بحران بیماری کرونا  این نکته را نمایان می سازد که باید به دنبال ثبات اقتصادی و آرامش سیاسی حاکم بر تولید و اشتغال باشیم.

تامین امنیت سرمایه گذاری

تحقق امنیت سرمایه گذاری یکی از مبانی رشد تولید و رونق اقتصادی بوده که باید تلاش کرد جامعه اقتصادی را از بحران های اجتماعی و بین المللی مصون بداریم که این هنر دیپلماسی اقتصادی یک کشور است.

حمایت از کالای ایرانی

یکی از ضروریات توانمند سازی اقتصاد کشور در تقویت صنایع کوچک و حمایت از کالاهای ایرانی و تلاش در تولید کیفی محصول و ایجاد رقابت در عرضه محصول ساخت داخل است.

با نگاهی به توانمندیهای بخش صنعت و معدن، در خواهیم یافت که رونق کسب و کارهای رایج و مورد نیاز جامعه ۸۰ میلیونی ایران خود بزرگترین شبکه اقتصادی پایدار است که باید با یک برنامه ریزی مدون و مسوولانه. در صدد تحقق ان براییم.

 باید اولویت سیاست‌های اقتصادی کشور بر  نهادینه کردن فرهنگ ارتقای کیفیت تولید ملی و مصرف کالای داخلی قرار گیرد.

تامین امنیت سرمایه گذاری و پاسداشت محیط زیست

 بطور کلی تحقق امنیت  سرمایه گذاری و  استقرار نظام عدالت اقتصادی و اجتماعی در جبهه تولید و اقتصاد ملی زمینه ساز یک دوره طولانی آرامش اقتصادی و رفاه اجتماعی خواهد بود.

پرداختن به مساله آموزش و پژوهش و از جمله نکته دیگری که باید به آن توجه کرد.

از دیگر الزامات توسعه صنعت و معدن توجه به مسوولیت های اجتماعی و حفظ محیط زیست است. وظیفه‌ انسانی و اسلامی شهروندان در احترام به طبیعت، رعایت مسایل زیست محیطی و مدیریت  بهینه منابع آب و انرژی بسیار حایز اهمیت است.

باید  در بهره گیری از منابع خدادادی حساسیت ویژه ای داشته باشیم و برای شکر گذاری از استفاده از منابع خدادادی، با رفتار صحیح و ایفای مسوولیت های اجتماعی، در تامین منافع مشترک فرهنگی و اجتماعی شرکای تجاری و جامعه تلاش مجدانه ای داشته باشیم.

 استقرار نظام عدالت اقتصادی و اجتماعی، نیازمند اتاق های فکر و تشکلهای قوی صنفی جهت هدایت برنامه ریزی ها به واقعیت های اقتصاد ملی است. 

روز صنعت و معدن؛ تجدید عهد پیمان دولت و بخش خصوصی 

روز ملی صنعت و معدن را میتوان روز تجدید عهد و پیمان بخش دولتی و بخش خصوصی دانست. 

روز صنعت و معدن؛ روز بزرگداشت شأن، منزلت و گرامی داشت تمامی کارآفرینان سخت کوش و پر تلاش میهن عزیزمان، ایران است که نقش کلیدی در  حوزه اقتصاد و تحقق اهداف متعالی کشور دارند.

جامعه ما قدردان تلاش و نقش آفرینی صادقانه و ستودنی مردان و زنانی است که با حضور خود در سنگر جهاد اقتصادی، اقتدار ایران اسلامی را سرلوحه امور خویش قرار داده اند و مشکلات سد راه را با پشتکار طی نموده و مشکلات و چالش ها هرگز مانع همت و غیرت این مجاهدان واقعی عرصه کار و تولید و اشتغال نبوده است .

در پایان فرا رسیدن  دهم تیرماه، روز ملی صنعت و معدن را به همه تولیدکنندگان، صنعتگران، معدن کاران، مدیران و تمامی کارشناسان این عرصه تبریک عرض می کنم و از درگاه ایزد متعال، آرزوی موفقیت روز افزون و سربلندی دارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز