خبرگزاری کار ایران

غریب پور خبر داد:

سرمایه‌گذاری ایمیدرو در 82 شهرستان کم برخوردار

asdasd
کد خبر : ۹۳۳۳۴۳

رییس هیات عامل ایمیدرو خبر داد: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در 82 شهرستان کم برخوردار سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش ایلنا، خداداد غریب پور که به مناسبت روز صنعت و معدن سخن می گفت، با بیان اینکه این سازمان نگاه ویژه ای به مناطق کم برخوردار و محروم کشورمان دارد، تصریح کرد: ایمیدرو به عنوان تنها نهاد توسعه ای بخش معدن و صنایع معدنی کشور،‌ تاکنون از 108 شهرستان کم برخوردار و کمتر توسعه یافته، در 82 شهرستان اقدام به سرمایه گذاری در قالب دو استراتژی کلان " توسعه و توانمندسازی" کرده است.

به گفته وی،‌ از آمار فوق در 48 شهرستان سرمایه گذاری توسعه ای و زیرساختی انجام شده که با احتساب انجام فعالیت های اکتشافی در 41 ناحیه کمتر توسعه یافته، در مجموع 82 درصد شهرستان تحت فعالیت های ایمیدرو و شرکت های تابعه قرار گرفته اند.

غریب پور همچنین به اقدامات جدید ایمیدرو اشاره کرد و گفت: این سازمان در سال های اخیر با تعریف و اجرای پروژه ای اکتشافی، مناطق جدیدی از کشور را تحت فعالیت های "توسعه ای و توانمندسازی"‌قرار داده است. بخش توسعه ای مربوط به سرمایه گذاری در ظرفیت سازی در تولید،‌ اشتغال و با هدف توسعه صادرات است و بخش توانمندسازی حوزه های "اکتشاف"، "زیرساخت"، "آموزش،‌ پژوهش و فناوری" ،"بهداشت، ‌ایمنی، ‌محیط زیست و انرژی" و همچنین "توسعه مناطق ویژه اقتصادی" از جمله خلیج فارس، لامرد، ‌پارسیان و کاشان را دربرگرفته است.

سرمایه گذاری در نقاط مرزی با برنامه جدید "اکتشاف"

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از اقدامات سال های اخیر ایمیدرو، سرمایه گذاری در بخش اکتشاف نقاط مرزی کشور از جمله سیستان و بلوچستان،‌ خراسان جنوبی، رضوی و شمالی و نیز استان هایی همچون کردستان، هرمزگان و ... به عنوان نقاط کم برخوردار کشورمان بوده است. از دیگر سو "طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک" نیز عمدتا در نقاط کم برخوردار متمرکز شده است. استان هایی نظیر کهگیلویه و بویراحمد، سه استان ناحیه خراسان،‌ هرمزگان، آذربایجان غربی،‌ بوشهر،‌ سیستان و بلوچستان،‌ کرمان و جنوب کرمان تحت از جمله مناطقی هستند که در طرح احیا و فعال سازی معادن کوچک قرار گرفته اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز