خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

درخواست دولت هند از صنعت نفت و گاز برای استفاده بیشتر از فولاد تولید داخل

asdasd
کد خبر : ۹۲۸۴۰۷

دولت هند از شرکت‌های نفت و گاز داخلی خواسته است به منظور کاهش وابستگی به واردات، رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال، سهم فولاد تولیدی داخل را در پروژه‌های میلیارد دلاری زیرساخت، افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، دولت نخست وزیر نارندرا مودی در تلاش است از تولید داخلی به منظور احیا اقتصاد استفاده کند. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد این کشور در سال جاری ۵ در صد کوچک شود.  

هند، سومین وارد کننده و مصرف کننده بزرگ نفت در جهان، قصد دارد تا سال ۲۰۲۶ میلادی  160 میلیارد دلار در توسعه  ظرفیت پالایشی، ساخت زیرساخت‌های صنعت گاز و تقویت اکتشاف و تولید سرمایه گذاری کند.

وزیر فدرال فولاد و نفت Dharmendra Pradhan روز گذشته از مقامات دو بخش خواست تا نقشه راه را برای افزایش سهم صنعت نفت و گاز از مصرف داخلی فولاد تهیه کنند.

بر اساس پیش بینی شرکت دولتی Engineers India صنعت نفت و گاز هند 50 میلیون تن فولاد طی 15 سال آینده مصرف خواهد کرد.

این کشور دومین تولید کننده فولاد در جهان است اما در زمینه  برخی از محصولات رده بالا به واردات گران قیمت خارجی وابسته است.

Pradhan در یک وبینار اظهار کرد: "بازیگران  داخلی  باید تا حدی ارتقا پیدا کنند که هزینه‌های زنجیره تامین با بومی سازی آن افزایش پیدا نکند."

شرکت Corp Oil  ، بزرگترین پالایشگاه نفت خام هند ، اعلام کرد  که قصد دارد 161.5 میلیارد روپیه (2.1 میلیارد دلار) فولاد داخلی  در سه سال آینده به منظور  توسعه ظرفیت پالایش و ساخت زیرساخت صنعت گاز تهیه کند. بر اساس اظهارات رئیس هیئت مدیره این شرکت  Sanjiv Singh این شرکت در نظر دارد 400000 تن فولاد ، به علاوه 5،500 تن ورق به منظور تعمیر و نگهداری مخازن  خریداری کند. با این حال ، وی گفت که این شرکت مجبور است برخی از انواع فولاد- که تولید داخلی آن با نرخ رقابتی امکان پذیر نیست-  را از خارج  وارد کنند.

Anil Kumar Chaudhary ، رئیس اداره فولاد هند در این مورد گفت: در حالی که هزینه تولید گریدهای خاص  بیشتر است، صرفه جویی در مقیاس  به این معنی است که افزایش سفارشات موجب کاهش آن می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: "ما می توانیم هر نوع فولادی  را تولید کنیم."

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز