خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید؛

پایان لوله گذاری بخش دریایی خط لوله ترانس آدریاتیک

asdasd
کد خبر : ۹۲۷۱۸۵

کنسرسیوم Trans Adriatic Pipeline (TAP) AG ساخت بخش دریایی 105 کیلومتری خط لوله ترانس آدریاتیک (TAP) را در دریای آدریاتیک به اتمام رسانده و این پروژه به مرحله نهایی خود نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ به گفته Kallanish Energy، این خط لوله گاز طبیعی به میزان 95 درصد تکمیل شده است و تا پایان سال میلادی جاری به اتمام خواهد رسید. ظرفیت  سالانه این خط لوله 10 میلیارد متر مکعب گاز است.

خط لوله TAP امکان انتقال گاز طبیعی  از مرز یونان و ترکیه به جنوب ایتالیا  را با عبور از شمال یونان، آلبانی و دریای آدریاتیک فراهم می کند.  در صورت اتصال این خط لوله  به خط لوله ترانس آناتولی (TANAP) به عنوان بخشی از شبکه کریدور گاز جنوبی ، این خط لوله گاز طبیعی دریای خزر را به اروپا می رساند. طول کل این خط لوله 878 کیلومتر و به قطر 36 اینچ می باشد.

کنسرسیومی که توسط BP، SOCAR، Snam، Fluxy، Enagas، Axpo، تشکیل شده است در بیانیه ای اظهار کرد: در صورت عملیاتی شدن،  این پروژه از سیاست کربن زدایی اروپا حمایت خواهد کرد. همچنین در زمینه امنیت انرژی و متنوع سازی تامین کنندگان این اتحادیه نیز موثر خواهد بود.

در حالی که 20 درصد از سهام تاپ در اختیار شرکتهای BP ، SOCAR و Snam  است، شرکت‌های  Fluxys و Enagas  و Axpo  هرکدام به ترتیب 19 ، 16 و 5 درصد از باقیمانده سهام را در اختیار دارند.

شرکت ایتالیایی سایپم لوله گذاری مربوط به اتصال سواحل ایتالیا و آلبانی را در ژانویه 2020 آغاز کرد. در طی این عملیات  به طور متوسط  در هر روز 1.2 کیلومتر لوله در کف دریا لوله گذاری شده است و حداکثر عمق این خط لوله از سطح دریا 810 متر بوده است. به گفته مدیران این شرکت به دلیل شیوع بیماری کرونا تدابیر ویژه و سخت گیرانه ای به منظور حفاظت از کارکنان این پروژه اتخاذ شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز