خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

صنعت فولاد اروپا خواستار کاهش سهمیه‌های وارداتی شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۴۵۸۲

تولیدکنندگان فولاد اروپا در روز گذشته از اتحادیه اروپا درخواست کردند در پی شیوع بیماری کرونا و احتمال ورود حجم بالای محموله‌های وارداتی به این اتحادیه، سهمیه واردات به اروپا را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ در این بیانیه، تولیدکنندگان از تعدیل پیشنهادی اخیر در مورد اقدامات حمایتی که در سال 2018  وضع شده بود، انتقاد کردند.  این اقدامات به منظور حفاظت در زمینه واردات بیش از حد به اتحادیه اروپا به دنبال وضع تعرفه 25 درصدی واردات فولاد آمریکا و بسته شدن بازار این کشور به روی صادرکنندگان و احتمال هجوم این حجم از فولاد به سمت اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

در بیانیه  یوروفر، آمده است: "بقای صنعت فولاد اروپا در خطر است چرا که پیشنهاد بازبینی کمیسیون حفاظت از فولاد ، سقوط شدید تقاضا را در نظر نمی گیرد."

کمیسر تجارت اتحادیه اروپا، فیل هوگان در ماه آوریل اظهار کرد: اتحادیه اروپا در برابر حجم انبوه ذخیره فولاد که احتمال دارد پس از بازگشت تقاضا به این اتحادیه سرازیر شود، تدابیر حفاظتی اتخاذ می کند. اما بیانیه روز دوشنبه تولیدکنندگان فولاد عنوان می کند که این تدابیر حفاظتی،  شرایط تغییر یافته را لحاظ نمی‌کند و خواستار کاهش سهمیه واردات به میزان قابل توجهی شده‌اند.

 وی اضافه کرد: تقاضا برای فولاد از ماه مارس 50 درصد کاهش یافته است و 40 درصد از نیروی کار اتحادیه اروپا در این کشور بیکار شده‌اند و یا به صورت پاره وقت مشغول کار هستند.

همچنین در این بیانیه آمده است: تولیدکنندگان فولاد خواستار تعیین حجم سهمیه بدون تعرفه،  منطبق با شرایط بازار هستند.  

بر اساس این اقدامات حفاظتی برای 26 گرید فولادی سهمیه وارداتی بر مبنای حجم واردات سالهای 2015-2017 بعلاوه 5 درصد اعمال شده است. این سهمیه ها در سال گذشته 3 درصد افزایش داشته است.در این چارچوب  بر واردات بیش از این سهمیه ها،  تعرفه 25 درصدی اعمال می شود.

مدیران تولید کنندگان برتر جهانی ArcelorMittal ، Tata Steel ، ThyssenKrupp و Salzgitter در میان امضا کنندگان این بیانیه  بودند.

رویترز

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز