خبرگزاری کار ایران

در راستای تداوم هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های صنعتی و ساختمانی کشور با نمایندگان مجلس مطرح شد:

افزایش نقش تشکل‌های تولیدی کشور در ارائه طرح‌ها به صحن علنی مجلس

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۸۴۱

جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنعتی و ساختمانی کشور در دیدار با یکی از نمایندگان مجلس یازدهم مطالبات خود را جهت بهبود ساختارهای معیوب حاکم بر اقتصاد کشور مطرح کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در هم‌اندیشی جمعی از نمایندگان تشکل‌های صنعتی و ساختمانی کشور با اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم که در سالن اجتماعات انجمن ایمنی و مهندسی حریق استان تهران برگزار شد، فعالان اقتصادی حاضر، دیدگاه‌های خود را در خصوص اولویت‌هایی که در شرایط کنونی باید مورد توجه نمایندگان دوره جدید قوه مقننه قرار گیرد مطرح کردند.

اقبال شاکری، نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در این هم‌اندیشی گفت: از آنجا که قانون با هدف آرامش مردم در تمام اقشار تصویب و الزام آور شده است، لذا باید به دنبال تعادل و برابری و عدالت در مسائل اقتصادی و اجتماعی بود.

وی با بیان اینکه برای تدوین هر قانونی باید آن پدیده و مولفه‌های آن را شناخت تا پس از آن به سند استانداردی رسید اظهارکرد: بارها گفته شده صنایع کوچک و بزرگ مکمل هم هستند، اما ماهیت آنها یکسان نیست. در واقع صنایع کوچک ماهیت سازمانی صنایع بزرگ را ندارد. لذا دولت باید قوانینی که برای صنایع کوچک در زمینه مالیات و بیمه تدوین می‌کند متفاوت از صنایع بزرگ باشد.

شاکری با بیان اینکه برای بهبود فضای کسب و کار باید قانون خاص آن را تدوین و تصویب کرد پیشنهاد کرد: فعالان اقتصادی جهت انتقال جزییات مشکلات و مطالبات موثر در رفع گره‌های کور موجود ارتباط و تعامل نزدیک و فعال با نمایندگان داشته باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم با بیان اینکه یکی از ایده‌های پیشنهادی جمعی از نمایندگان دوره جدید ارائه طرحی است که در صورت تصویب شرط مطرح شدن یک طرح برای تصویب در صحن علنی اعمال ‌نظر 3 تشکل تخصصی مرتبط و 2 نماینده مجلس از کمیسیون تخصصی مربوطه خواهد بود افزود: در واقع در مجلس جدید تلاش و بنا بر این خواهد بود تا خود تشکل‌ها و فعالان حوزه‌های مرتبط در مورد طرح‌ها و لوایح پیشنهادی دولت اعمال نظر و پیشنهاد فعال و موثر داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دوره جدید مجلس اجازه داده نخواهد شد تا قانون جدیدی بدون اعلام نظر و نتیجه حاصل از قوانین قبلی مصوب به صحن آورده شود افزود: لذا از هرگونه پیشنهاد و ایده موثر جهت خروج اقتصاد کشور از وضعیت کنونی استقبال خواهد شد.

دبیر جلسه هم‌اندیشی نمایندگان تشکل‌های صنعتی و ساختمانی کشور با نمایندگان مجلس یازدهم نیز پیش از سخنان شاکری با بیان اینکه جمعی از فعالان اقتصادی پس از انتخاب نمایندگان مجلس یازدهم کوشیده‌اند جهت تعامل نزدیک و انتقال مشکلات و راهکارهای نجات اقتصاد کشور از وضعیت کنونی با آنها وارد تعامل شوند، افزود: اگرچه این ارتباطات در حال حاضر با نمایندگان حوزه انتخابیه شهر تهران شکل گرفته است، اما پس از تعیین تکلیف کمیسیون‌های تخصصی مجلس این ارتباط با سایر نمایندگان مردم نیز برقرار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ادامه این ارتباطات و هم‌اندیشی‌ها هر کدام از نمایندگان تشکل‌ها با نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی جهت راهبری موضوعات اقتصادی وارد تعامل خواهند شد پیشنهاد کرد: فعالان اقتصادی تا حد امکان پس از ارزیابی لازم مسائل حوزه فعالیت خود نمایندگانی را که می‌توانند مشکلات اقتصادی و مطالبات فعالان تولیدی را راهبری کنند پیشنهاد نمایند تا دیدگاه‌های مشترک و همسویی بین طرفین جهت کمک به قانونگذاری و همچنین نظارت بر اجرای قوانین موجود شکل گیرد.

وی با اعلام اینکه پیش از مشخص شدن ترکیب کمیسیون‌های تخصصی و تعیین هیئت رئیسه آن نیز هم‌اندیشی‌های مشابه برگزار خواهد شد افزود: پس از تثبیت کمیسیون‌های تخصصی تشکل‌های مرتبط در قالب دیدار با کمیسیون‌های تخصصی مربوطه به واکاوی مسائل جزیی صنوف خود خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است: فعالان حاضر در این نشست پس از اینکه بخشی از دیدگاه‌های کلی خود را در خصوص وضعیت حاکم بر اقتصاد کشور به ویژه کسب و کار صنایع کوچک با این نماینده تهران در میان گذاشتند؛ به دلیل تخصص و حمایت ویژه وی از ایفای نقش تشکل‌ها در مشارکت تصمیم‌سازی و تصمیم‌‎گیری در قوه مقننه با صدور بیانیه ای مشترک از ریاست دکتر اقبال شاکری در کمیسیون عمران مجلس یازدهم حمایت کردند.

بر اساس تصمیم اتخاذ شده تشکل‌های صنعتی و ساختمانی کشور مقرر شد تا در نشست بعدی با جزییات بیشتر و طرحی جمع‌بندی شده و جامع، این مطالبات به کل نمایندگان کمیسیونهای تخصصی مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز