خبرگزاری کار ایران

با وجود ظرفیت بالای تولید پودر آهنی اما واردات همچنان ادامه دارد/ شیوع کرونا تاثیری در فعالیت مجتمع متالورژی پودر ایران نداشته است

asdasd
کد خبر : ۹۲۱۳۳۱

با توجه به واردات، مجتمع متالورژی پودر ایران از ابتدای فعالیت در سال 1370، تنها با 25 درصد ظرفیت به تولید خود ادامه داده و طی این سال‌ها و حتی با وجود تحریم‌های ظالمانه، نیاز به استفاده از تمامی ظرفیت تولید را احساس نکرده است. بنابراین با توجه به کمبود منابع ارزی خصوصاً در شرایط فعلی حرکت به سوی واردات به منزله بازی کردن در زمین دشمنان این آب و خاک است.

خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، در راستای رسالت حرفه‌ای اطلاع‌ رسانی خود و به منظور بررسی صنعت کشور، از مجتمع متالورژی پودر ایران بازدید داشته است تا از نزدیک با وضعیت این صنعت آشنا شود.

بر اساس این گزارش: مجتمع متالورژی پودر ایران در سال 1370 تاسیس شده و در دو بخش تولید پودر فلز و تولید قطعه به روش متالورژی پودر فعالیت می‌کند. در سال 1391 تکنولوژی این کارخانه در بخش تولید پودر با خرید کوره‌های مدرن و به روز دنیا ارتقاء پیدا کرده و همچنین ظرفیت تولید آن نزدیک به دو برابر شده و هم اکنون ظرفیت تولید پودر آهن سالانه کارخانه 8 هزار 200 تن درسال است که 100 درصد نیاز داخل را پوشش می‌دهد؛ ‌اما به دلیل حجم تولید پایین تر در کشور مجبور به تولید 4000 الی 4500 تن در سال است. (میزان تولید در دو ماهه پایان سال 98 به ازای هر ماه 700 تن بوده است).

از لحاظ کیفیت، پودرهای تولیدی این کارخانه قابل رقابت با پودرهای اروپایی بوده و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به پودرهای چینی و هندی دارد و از آنجا که این کارخانه خود مصرف کننده پودر تولیدی در بخش قطعه سازی است، کیفیت تولید پودر برای آن اولویت دارد، گواه این مطلب آنکه این مجتمع به عنوان تولید کننده برتر قطعات متالورژی پودر در صنایع خودروسازی شناخته می‌شود.

واردات به منزله بازی کردن در زمین دشمنان است

این گزارش می‌افزاید: قیمت محصولات پودری این مجتمع در برابر رقبای خارجی کاملاً رقابتی بوده و همچنین فاصله سفارش گذاری تا خرید پودر زیر 10 روز است. درحالی که جهت سفارش گذاری پودر از خارج از کشور نیاز به خروج ارز از کشور و همچنین واریز 100 درصد مبلغ نقدی در هنگام تحویل محصول است.

با توجه به واردات، این شرکت از ابتدای فعالیت در سال 1370، تنها با 25 درصد ظرفیت به تولید خود ادامه داده و طی این سال‌ها و حتی با وجود تحریم‌های ظالمانه، نیاز به استفاده از تمامی ظرفیت تولید را احساس نکرده است. بنابراین با توجه به کمبود منابع ارزی خصوصاً در شرایط فعلی حرکت به سوی واردات به منزله بازی کردن در زمین دشمنان این آب و خاک است.

شیوع کرونا تاثیری در فعالیت مجتمع متالورژی پودر ایران نداشته است

با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش فعالیت اقتصادی جهان و بی‌کاری بیشماری از کارگارن، ‌خوشبختانه مجتمع متالورژی پودر ایران نه تنها هیچ یک از نیروی کار خود را اخراج نکرده،‌ بلکه تمامی سفارشات بدون تاخیر به دست مشتریان می‌رسد

خوشبختانه این شرکت از زمان واگذاری به بخش خصوصی (در پایان سال 81 ) هرگز از هیچ رانت و حمایت دولتی و کمک سایر ارگان‌ها استفاده نکرده و تنها با تکیه بر دانش فنی پرسنل خود اقدام به تولید محصولات مورد نیاز صنعت و قابل رقابت با معروفترین شرکت‌های جهان کرده است . بر اساس بررسی میدانی، قیمت محصولات این مجتمع نشان از قیمت مناسب آن در مقایسه با تولیدات شرکت‌های چینی است.

همچنین نیاز صنعت قطعه سازی به پودر آهن هر ساله توسط کارشناسان این شرکت و نهادهای ذیربط مورد بررسی قرار می گیرد. به عنوان مثال این امر در سال 98 در شرکت ساپکو بررسی و با مقایسه همه جانبه تولیدات این مجتمع با کمپانی‌های معتبر فعال در این صنعت، تامین پودر آهن مورد نیاز قطعه سازان با افتخار به این شرکت محول شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز