خبرگزاری کار ایران

نشست بررسی راهکارهای حمایت از ذوب آهن اصفهان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۲۸۳

مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی و عباس رضایی استاندار اصفهان طی نشستی با هیات مدیره ذوب آهن اصفهان به بررسی شرایط کنونی و راهکارهای تقویت وحمایت از این مجتمع عظیم صنعتی پرداختند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ذوب اهن اصفهان ، رئیس سازمان تامین اجتماعی در این نشست، ذوب آهن اصفهان را یک صنعت مهم و اثر گذار کشور دانست که مسائل آن می تواند ابعاد ملی داشته باشد. 
وی گفت: سازمان تامین اجتماعی در چارچوب وظایف قانونی خود و با توجه به اینکه سهامدار عمده این شرکت است ، حمایت های لازم را انجام می دهد. 
استاندار اصفهان نیز در این نشست ، تقویت ذوب آهن اصفهان و رفع مشکلات این شرکت را برای استان و کشور بسیار مهم دانست و گفت : این شرکت به مسئولیت های اجتماعی خود عمل می کند و لذا باید برای رفع مشکلات آن از جمله تامین مواد اولیه حمایت لازم صورت گیرد.  
منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ابتدای این جلسه ، گزارشی از شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان ارائه داد و گفت : این شرکت در سال گذشته رکورد تولید با دو کوره بلند و همچنین رکورد صادرات محصولات خود را تجربه نموده است اما همچنان با مشکلاتی همچونی کمبود مواد اولیه مواجه است. 
وی افزود : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید از یارانه انرژی برخوردار نیست و در مقایسه با سایر شرکت های فولادی ، هزینه انرژی بیشتری دارد . برای رفع این مشکل فعالیت هایی همچون پروژه pci انجام شده است تا هزینه کک مورد نیاز تولید این شرکت کاهش یابد . البته از طریق تامین مواد اولیه لازم و استفاده کامل از ظرفیت این شرکت که منجر به افزایش تولید می شود ،  هم می توان هزینه انرژی را کاهش داد. 
یزدی زاده اظهار داشت : سهام این شرکت از شرایط خوبی برخوردار است . این در حالی است که هنوز زیان انباشته داریم و البته قابلیت هایی نیز موجود است که با حمایت سازمان تامین اجتماعی و دولت می توانیم این زیان انباشته را به صفر رسانده و سود توزیع کنیم. 
علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان نیز در این جلسه ، پتانسیل های این شرکت برای توسعه بیشتر و همچنین حضور قوی تر در بازار سرمایه را یادآور شد و حمایت سهامدار عمده و دولت را در این زمینه بسیار مهم دانست.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز