خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

تصویب لایحه خط لوله مدیترانه شرقی در کابینه قبرس

asdasd
کد خبر : ۹۲۰۱۶۱

Lakkotrypis وزیر انرژی قبرس در بیانیه‌ای گفت: دولت قبرس لایحه پروژه خط لوله EastMed را تصویب کرده است و این پروژه فرصتی برای تحقق دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا،‌ وزیر انرژی قبرس در پاسخ به این سوال که آیا همه گیری بیماری کرونا چشم انداز همکاری بین کشورهای درگیر را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر ، پاسخ داد: طرف‌های دخیل در چنین پروژه‌های بزرگی، افق برنامه‌ریزی بلند مدت دارند.  

بر اساس اظهارات وزیر انرژی قبرس، هم اکنون مطالعات لازم در حال انجام است و به زودی کنسرسیوم تلاش خود برای یافتن خریدار گاز طبیعی را آغاز می کند. این لایحه برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال خواهد شد.

در ماه آوریل، شرکت IGI Poseidon مستقر در یونان که سهامداران آن  شرکت ملی گاز یونان (DEPA) و ادیسون ایتالیا هستند، از شرکت‌های مرتبط برای ارائه پیشنهاد برای بخش فراساحلی این خط لوله دعوت کرد.

خط لوله 1900 کیلومتری EastMed به منظور ایجاد یک منبع گاز جایگزین برای تامین گاز اروپا و متنوع سازی منابع تامین گاز این قاره طراحی شده است. هم اکنون اروپا به میزان  زیادی به منابع گازی روسیه و منطقه قفقاز وابسته است. هزینه تخمینی ساخت این خط لوله 6 میلیارد دلار برآورد شده است.

تصمیم گیری نهایی برای ساخت این خط لوله تا سال 2022 انجام می‌شود و بر اساس برنامه مقرر شده است در سال 2025 به پایان برسد. ساخت این خط لوله با مخالفت جدی آنکارا روبرو است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز