خبرگزاری کار ایران

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی کاپلا در گفت‌وگو با ایلنا:

برای مقابله با کرونا، نخستین خط تولید تب سنج در داخل کشور احداث شد/ تب سنج تولید داخل با یک چهارم قیمت عرضه می‌شود/ تمام استانداردهای بین‌المللی را دارا هستیم

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۳۵۴

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی کاپلا گفت: چون هیچ کارخانه تولید و مونتاژ تب سنج در خاورمیانه وجود ندارد، بلافاصله امکان صادرات این محصول به کشورهای خاورمیانه به خصوص کشورهای جنوب خلیج فارس، وجود دارد. البته قطعا و بی‌تردید اولویت نخست ما فعلا مردم کشور خودمان است و تا زمانی که مطمئن نشدیم این کالا به تمامی مناطق کشور، به خصوص مناطق محروم، رسیده است، قصد صادرات محصول را نداریم.

مازیار حائری، رییس هیئت مدیره گروه صنعتی کاپلا در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره با این که این شرکت نخستین خط تولید دستگاه تب سنج در کشور را در منطقه آزاد انزلی احداث کرده است، گفت: با فراگیر شدن کرونا در کشور، تولید کنندگان بسیاری احساس وظیفه کردند و در زمینه تولید ضدعفونی کننده‌ها، دستکش و ماسک اقدام کردند. تمام این موارد جزو محصولاتی بودند که ماده اولیه آن در داخل کشور تولید می‌شد.

وی ادامه داد: در موضوع کرونا کشور به یک سری تجهیزات بیمارستانی و غربال گری نیاز داشت که امکانات و تکنولوژی ساخت آن در داخل ایران وجود نداشت و مجبور بوردیم از خارج کشور وارد کنیم. یکی از این موارد؛ تب سنج‌های مادون قرمز بود. شاهد بودیم که قیمت تب سنج مادون قرمز تا چهار و نیم میلیون تومان هم افزایش پیدا کرد.

حائری ادامه داد: این که به سمت تولید داخلی تب سنج ملی رفتیم دو علت داشت. یکی نیاز شدید کشور و دیگر این که من  توانایی تولید داخلی این محصول را در مجموعه خودمان، می‌دیدم. با توجه به تجربه مجموعه ما در خارج کشور، چه در چین و چه در امارات متحده عربی، احداث چنین مجموعه‌ای در ایران برای ما کار ساده ای بود. از لحظه‌ای که تصمیم گرفتیم و خط تولید را خریداری کردیم و پول را در خارج ایران به آنها پرداخت کردیم چند ساعت طول کشید.

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی کاپلا با بیان اینکه بعد از پایان اوج کرونا و با توجه به تداوم کرونا، بعد از پایان قرنطینه به تب سنج نیاز بیشتری داریم، اظهار داشت: در ایام قرنطینه مردم در منزل خودشان هستند و نیازی به غربالگری ندارند. اما بعد از پایان روزهای قرنطینه و هنگامی که تردد در کشور عادی می‌شود، نیاز است که افراد سالم را از بیمار تشخیص داده و جدا کنیم. با توجه به امکانات موجود تلاش کردیم که کار را کوتاه ترین زمان ممکن انجام دهیم.

وی ادامه داد: ستاد ملی کرونا، وزارت بهداشت، گمرک، دبیرخانه مناطق آزاد و به خصوص منطقه آزاد انزلی در این خصوص نهایت سرعت عمل را به خرج دادند. ما استارت خرید تکنولوژی کارخانه را صبح یکم اردیبهشت ماه زدیم و 25 اردیبهشت قطعات خط تولید در فرودگاه امام خمینی (ره) بود. همچنین با همکاری کامل مقامات مسئول ظرف 25 روز تمام مجوزهای لازم از جمله پروانه بهره‌برداری را اخذ کردیم. با انتقال خط تولید به منطقه آزاد انزلی بلافاصله آماده تولید تب سنج هستیم.

وی در خصوص مزیت های رقابتی و بهای تمام شده تب سنج ملی در داخل کشور گفت: ما تلاش‌مان این بوده بهترین نوع دستگاه را تولید کنیم. این دستگاه افراد سالم را با ال سی دی سبز رنگ، افراد مشکوک را با ال سی دی زرد رنگ و افراد بیمار را ال سی دی قرمز، نشان می دهد. یعنی حتی اگر در جاهای شلوغ مثل مترو یا فرودگاه و غیره اگر امکان و فرصت خواندن عدد تب وجود نداشته باشد با رنگ دستگاه هم می‌توان به وضعیت فردی که تب سنجی شده، پی برد. به لحاظ مزیت رقابتی، قیمت محصول ما تقریبا یک چهارم بازار ایران است.

رییس هیئت مدیره گروه صنعتی کاپلا افزود: تب سنج، کالایی است که متاسفانه عموما به صورت قاچاق وارد کشور شده است. سابقه تولید، مونتاژ یا حتی واردت درست آن وجود نداشته است. چون هیچ کارخانه تولید و مونتاژ تب سنج در خاورمیانه وجود ندارد، بلافاصله امکان صادرات این محصول به کشورهای خاورمیانه به خصوص کشورهای جنوب خلیج فارس، وجود دارد. برای صادرات، ما تمام استانداردهای بین المللی که مورد تایید سازمان‌های جهانی باشد را دارا هستیم. از نظر قمیت هم برای صادرات، مزیت رقابتی داریم. البته قطعا و بی‌تردید اولویت نخست ما فعلا مردم کشور خودمان است و تا زمانی که مطمئن نشدیم این کالا به تمامی مناطق کشور، به خصوص مناطق محروم، رسیده است، قصد صادرات محصول را نداریم.

حائری در پایان گفت: تا این لحظه تمامی مسئولان برای احداث خط تولید تب سنج ملی و تولید داخلی این محصول  نهایت همکاری را داشتند و امیدوارم این همکاری کماکان ادامه پیدا کند.برنامه ما این است که تا یک ماه اینده 70 درصد قطعات تب سنج در داخل کشور تولید شود که در خاورمیانه بی نظیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز