خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

برنامه آلمان برای ایجاد بزرگترین شبکه توزیع هیدروژن

asdasd
کد خبر : ۹۱۶۷۵۳

اپراتورهای خطوط لوله آلمان طرحی به منظور ایجاد شبکه 1200 کیلومتری به منظور توزیع هیدروژن در این کشور ارائه کرده‌اند. بر اساس این طرح که در سال 2030 به بهره برداری می‌رسد قسمت عمده این شبکه از خطوط لوله گاز موجود تشکیل خواهد شد. این طرح، عظیم ترین طرح در این حوزه در جهان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بر اساس اظهارات انجمن اپراتورهای شبکه گاز آلمان FNB ، این پروژه 715 میلیون دلاری که با نام H2 Startnetz معرفی شده است مراکز مصرف در Rhine Westphalia و Saxony را به 31 مرکز تولید پروژه گاز سبز در شمال آلمان متصل می‌کند. همچنین این پروژه به جنوب کشور نیز متصل است.

هنوز مشخص نیست منظور این انجمن از پروژه گاز سبز تولید هیدروژن سبز به روش الکترولیز باشد و یا تولید هیدروژن آبی(Blue) از گاز طبیعی.

به گفته مسئولان این انجمن، پروژه  H2 Startnet به طول 1200 کیلومتر اولین گام برای تحقق شبکه هیدروژن ملی است و طی آن یک شبکه کاملا جدید بر اساس زیرساخت‌های شبکه گاز موجود ایجاد خواهد شد و این امکان را به  صنایعی مانند فولاد و مواد شیمیایی می‌دهد که آلودگی زیست محیطی کمتری داشته باشند.

در حدود 1100 کیلومتر از این پروژه  1200 کیلومتری با استفاده از لوله‌های گاز موجود انجام خواهد شد و 100 کیلومتر خط لوله جدید ساخته خواهد شد.

انجمن اپراتورهای شبکه گاز المان در اوایل سال میلادی جاری نقشه تئوریک شبکه توزیع هیدروژن  5900 کیلومتری که در آن از 90 درصد از زیرساخت‌های موجود شبکه خط لوله گاز طبیعی استفاده شده است را ارائه کرد  که در آن ارتباط با هلند که دارای استراتژی ملی هیدروژن و چندین پروژه تولید هیدروژن با استفاده از برق بادی فراساحلی است نیز قید شده بود.

به گفته انجمن FNB، پروژه H2 Startnetz مطابق با آخرین بروزرسانی در برنامه توسعه 2020-2030  شبکه آلمان برای گاز طراحی شده است. دولت آلمان در هفته‌های گذشته قرار بود استراتژی ملی هیدروژن خود را اعلام کند که به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز