خبرگزاری کار ایران

درمراسم امضای تفاهم نامه جهاد دانشگاهی با اتحادیه پوشاک تهران مطرح شد:

لزوم تجهیز به علم روز در صنعت پوشاک/ گسترش عرضه پوشاک بصورت مجازی و اینترنتی

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۱۱۰

مراسم امضای تفاهم‌نامه علمی – آموزشی و همکاری مشترک جهاد دانشگاهی و اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران صبح امروز اردیبهشت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابوالقاسم شیرازی رییس اتحادیه پوشاک تهران با اشاره به اینکه امروز کاملا ما به حوزه آموزش وابسته هستیم گفت:‌ آموزش همیشه مکمل بحث تولید بوده است و خوشبختانه امروز اکثر فعالان حوزه تولید و فروش در پوشاک افراد تحصیلکرده و دانشگاهی هستند و کسانی هم که در اتحادیه مسئولیت دارند چهره‌های علمی هستند.

شیرازی ادامه داد: ما همیشه از نگاه‌های علمی استقبال کرده‌ایم و در سال‌های قبل با مراکز فنی – حرفه‌ای تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا کرده بودیم و به دنبال روندسازی و رویه سازی در پوشاک هستیم. متاسفانه بسیاری از افرادی که در دانشگاه‌ها و مراکز علمی در حوزه پوشاک تحصیل می‌کنند آن را به صورت تئوریک خوانده‌اند و زمانی که وارد تولید می‌شوند طول می‌کشد تا بتوانند ذهنیت خود را با بخش تولید هماهنگ کنند.

رییس اتحادیه پوشاک با تاکید برا ینکه امروز پوشاک علاوه بر یک کالای اقتصادی یک کالای فرهنگی است گفت: باید در بحث‌هایی همچون فروش، بازاریابی و مشتری‌مداری به علم روز مجهز شویم و با توسعه مدیریت کالا فروش مجازی را جدی بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از تولیدکنندگان پوشاک به سمت تولید ماسک ، گان و اقلام بهداشتی آمدند گفت: می‌توان ماسک را به شکلی تولید کرد که همزمان هم اصول بهداشتی در آن رعایت شود و هم اینکه تبدیل به یک مد و لباس زیبا بشود.

شیرازی همچنین با اشاره به اهمیت رسانه گفت: من همین جا از خبرگزاری ایلنا که به عنوان یک خبرگزاری تلاشگر در عرصه کار همیشه حامی ما بوده است سپاسگزاری کنم.

صیادیان مدیر طرح و برنامه اتحادیه پوشاک نیز گفت: نیاز اصلی امروز در کشور جهش در تولید است و در این راه باید فضای مجازی و اینترنت و رسانه را جدی بگیریم و اگر سنتی عمل کنیم امکان دارد بسیاری از تولیدکنندگان کار خود را از دست بدهند.

احمدیان مشاور علمی اتحادیه  پوشاک نیز گفت: امروز نیاز داریم که همکاری‌های متقابل افزایش پیدا کند و می‌توان از کتاب‌های تالیف شده در اتحادیه پوشاک به عنوان کتب درسی در مجموعه‌های دانشگاهی و جهاد دانشگاهی استفاده کرد.

 محمد صادق بیجندی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی با ابراز خرسندی از امضای این تفاهم‌نامه با اتحادیه پوشاک تهران گفت: خوشبختانه ریاست این اتحادیه یک چهره علمی هستند و با تلاش‌هایی که شده روند تولید خوب شده است مجموع فعالیت‌هایی که در حوزه جهاد دانشگاهی انجام می‌شود می‌تواند فرصت‌های زیادی را برای کمک به افزایش تولید ایجاد کند.

وی ادامه داد:  یکی از فعالیت‌های ما در کشور آموزش‌هایی در خصوص پوشاک، طراحی لباس و پارچه است و امروز 11 مرکز در کشور رشته طراحی پارچه و لباس را دارند و باید تلاش کنیم این آموزش‌ها علاوه بر تئوری محور عملی‌محور نیز بشود. می‌توان در این راه از فعالان اتحادیه پوشاک در کلاس‌ها و به عنوان مدرس استفاده کرد.

بیجندی با اشاره به اینکه حدود 120 کارگاه کوچک با همکاری جهاد دانشگاهی اقدام به تولید ماسک کرد‌ه‌اند گفت:‌ باید به سمتی حرکت کنیم که تولیدکنندگان پوشاک بتوانند اجناس خود را در بستر اینترنت عرضه کنند به همین دلیل سامانه‌ای را طراحی کرده‌ایم که فاز اول آن آماده شده و فاز دوم آن به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین قصد داریم تا جشنواره ملی ماسک را برگزار کنیم.

در ادامه این مراسم تفاهم‌نامه همکاریهای علمی – آموزشی بین جهاد دانشگاهی و اتحادیه صنف پوشاک تهران امضا شد.

موضوع این تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌ها و مشارکت در زمینه فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، اشتغال، کارآفرینی، اطلاع‌رسانی، مشاوره‌های اجرایی، دوره‌ه ای تخصصی علمی -  کاربردی و آموزش عالی و افزایش تعاملات بین بخشی و توسعه کمی و کیفی همکاری‌های علمی در حوزه‌های مورد توافق است.

همکاری و مشارکت در برگزاری کارگاه‌ها، سمینارهای تخصصی، تدوین الگوها و استانداردهای آموزشی، تالیف و تدوین کتب تخصصی، برنامه‌ریزی و راه‌اندازی مراکز علمی – تخصصی، برنامه‌ریزی و اجرای پروژه‌های آموزشی و فرهنگی، اجرای برنامه‌های توانمندسازی ، معرفی فراگیران و پیگیری در خصوص حضور شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی، تامین فضا و امکانات سخت‌افزاری برای آموزش از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز