خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن زغال‌سنگ ایران مطرح کرد:

جای خالی معادن زغال‌سنگ در لیست مشاغل آسیب دیده از کرونا/ کاهش قیمت زغال‌سنگ در جهان

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۴۱۶

دبیر انجمن زغال‌سنگ با انتقاد از عملکرد وزات صنعت، معدن و تجارت مبنی بر عدم توجه به آسیب وارد به صنعت زغال‌سنگ، گفت: در بخش معدن، تنها تولیدکنندگانی که از انتشار ویروس کرونا بیشترین آسیب را دیدن، تولیدکنندگان زغال‌سنگ بودند، این در حالی است که سایر معادن کمتر متضرر شدند.

سعید صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه تعداد نیروهای شاغل به یک سوم کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، معادن زغال سنگ دچار بحران شده‌اند. زیرا معادنی مانند معادن سنگ آهن، مس و... روباز بوده و بیشتر از ماشین‌آلات استفاده می‌‎شود. علاوه بر آن در این معادن رعایت پروتکل بهداشتی راحت‌تر است. این در حالی است که در معدن زغال‌سنگ معمولا 400 تا 500 کارگر وارد یک تونل می‌شوند، بنابراین ضریب خطر آن بالاتر از سایر معادن روباز است. تا به امروز نیز سعی شده تعداد شاغلین در معادن زغال‌سنگ حفظ و از اخراج ممانعت شود. اما این شرایط ممکن است در صورت افزایش بحران، تغییر کند.

وی از کاهش قیمت زغال‌سنگ خبر داد و گفت: قیمت زغال‌سنگ متاثر از قیمت جهانی نفت است. در حال حاضر قیمت نفت بیشترین تاثیر را روی زغال‌سنگ حرارتی گذاشته است. با توجه به اینکه زغال‌سنگ کک شو مورد مصرف فولادسازان است، به دلیل شیوع بیماری کرونا و کاهش قیمت کامودیتی‌ها، این محصول نیز کاهش قیمت داشته است. با کاهش تولید فولاد در جهان، مصرف زغال‌سنگ نیز کاهش پیدا می‌کند و این کاهش تولید، قطعا باعث کاهش قیمت جهانی زغال‌سنگ خواهد شد.

دبیر انجمن زغال‌سنگ پیش‌بینی کرد: احتمالا ظرف 3 ماه آینده با افزایش تولید فولاد در جهان، قیمت زغال‌سنگ جهانی نیز افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز