خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

نقش اقدامات سودجویانه دلالان در افزایش قیمت پراید

asdasd
کد خبر : ۹۱۰۹۰۱

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نوسانات قیمتی در بازار خودرو از جمله افزایش قیمت پراید را ناشی از فعالیت‌های سودجویانه دلالان در بازار دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی سایپا ، رمضانعلی سبحانی‌فر در خصوص افزایش قیمت خودروی پراید در بازار و سودجویی دلالان در بازار خودرو اظهار داشت: قیمت ۷۸ میلیون تومانی خودروی پراید در بازار آزاد، قیمت فروش عرضه شده از درب کارخانه توسط خودروسازان نیست بلکه ناشی از فعالیت دلالان در بازار است که به دنبال ایجاد حاشیه سود برای خود هستند.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت بازار خودرو نیز ناشی از عملکرد دلالان و اقدامات سودجویانه آنها است، گفت: اگر در حوزه توزیع، خودروهای تولیدی به دست مصرف‌کننده واقعی برسد، دست سودجویان و دلالان از بازار کوتاه می‌گردد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی افزود: خرید و فروش کاذب در بازار، ناشی از عدم وجود تناسب میان عرضه و تقاضا، قابل کنترل نیست و انتقادات و اظهار نظراتی مبنی بر ورود وزارت صمت به این حوزه، منطقی نیست زیرا رفع مشکلاتی نظیر تحریم‌ها در اختیار وزیر صمت نیست.

سبحانی‌فر با بیان اینکه افزایش عرضه موجب اشباع بازار و بازگشت قیمت‌ها به قیمت‌های اصلی خواهد شد، گفت: بحث افزایش تولید در این زمینه مثمرثمر خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به دنبال ممنوعیت واردات خودرو، تامین نیاز بازار داخل بر عهده خودروسازان داخلی قرار گرفته که دلایل متعددی نظیر مشکلات موجود در حوزه تامین قطعات وارداتی، عدم جوابگویی سرمایه در گردش برای تامین قطعات داخلی و همچنین تعطیلات ناشی از شیوع کرونا و بروز وقفه در تولید، تناسب میان میزان عرضه و تقاضا را بر هم زده است.

سبحانی‌فر عدم تامین ارز موردنیاز خودروسازان از سوی بانک مرکزی را یکی از مشکلات خودروسازان در حوزه تولید دانست و گفت: بانک مرکزی می‌بایست در خصوص تخصیص ارز به عنوان یکی از ملزومات تولید با خودروسازان همکاری داشته باشد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش سرمایه در گردش خودروسازان نیز به افزایش تامین قطعه و سیر صعودی تولید می‌انجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز