خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

استفاده از هیدروژن برای حرارت دادن فولاد

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۷۲۹

در سوئد دو شرکت از هیدروژن به منظور حرارت دادن فولاد استفاده کردند. این پروژه به منظور کاهش اثرات زیست محیطی صنعت فولاد انجام شده است. در این زمینه شرکت Ovako که متخصص تولید نوع خاصی از فولاد به نام فولاد مهندسی است در این هفته خبر داد که با شرکت Linde gas در کارخانه نورد Hofors همکاری کرده است .

به گزارش گروه اقتصادی ایلنا، این آزمایش شامل استفاده از هیدروژن به جای گاز مایع برای حرارت دادن فولاد بوده است. در این آزمایش مزایای زیست محیطی استفاده از هیدروژن در فرایند حرارت‌دهی فولاد مورد بررسی قرار گرفته و به گفته مسئولین شرکت Ovako تنها خروجی این فرآیند بخار آب است.

بر اساس اظهارات مدیرعامل این شرکت این یافته یک تحول بزرگ در بخش فولاد به شمار می‌رود.

و این اولین بار است که از هیدروژن در یک خط تولید موجود برای حرارت دهی به فولاد استفاده می شود.

Goran Nystrom ادامه داد: بر اساس نتایج این آزمایش، به این نتیجه رسیدیم که هیدروژن بر کیفیت فولاد تولید شده اثری ندارد و به راحتی می‌توان از آن استفاده کرد که این امر موجب کاهش اثرات زیست محیطی و اثر کربنی فرآیند تولید فولاد می‌شود.

همانند سایر بخش های صنعت، بخش فولاد نیز اثر عمده‌ای بر محیط زیست دارد. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد به طور متوسط 1.85 تن دی اکسید کربن به ازای هر تن تولید فولاد در سال 2018 وارد جو زمین شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز