خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

خط لوله گاز طبیعی TANAP پروژه صلح منطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۹۰۸۰۶۱

رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه در مقاله ای که برای آخرین شماره مجله دیپلمات نوشته است، بر مزایای پروژه خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی (TANAP) تاکید کرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اردوغان در مقاله خود با عنوان TANAP، توسعه منطقه‌ای و پروژه صلح، TANAP را به عنوان یک پروژه صلح منطقه‌ای توصیف کرده و آن را نمونه‌ای محکم از روابط مثبت طولانی مدت بین ترکیه، جمهوری آذربایجان و گرجستان توصیف می‌کند.

وی اظهار کرد: روند تغییرات  ترکیه در 18 سال گذشته، محیط مناسبی را برای انتقال منابع انرژی از این منطقه به ترکیه و اروپا ایجاد کرده است.

اردوغان همچنین تاکید کرد که نقشه انرژی جهان در حال تغییر است.

براساس این مقاله، ترکیه به عنوان یک پل امن بین کشورهای مبدا و بازارهای مصرفی عمل کرده است و در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد.

هدف از پروژه TANAP انتقال گاز طبیعی تولید شده از میدان گازی شاه دنیز 2 آذربایجان را به اروپا است.

خط لوله TANAP یکی از بزرگترین پروژه‌های انرژی در منطقه بشمار می‌آید  و در ژوئن سال 2018 به طور رسمی افتتاح شد. در 20 نوامبر 2019 ، اردوغان و همتای آذربایجانی اش الهام علی اف، اتصال اروپایی این پروژه را در استان ادیرنه واقع در شمال غربی ترکیه افتتاح کردند.

در پایان این مقاله اردوغان اظهار کرد: TANAP جاده ابریشم انرژی است. ترکیه علاوه بر اقتصاد قوی و پایدار ، سیاست خارجی صلح گرا و رویکرد مدیریت پایدار،  به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، در مجاورت  ذخایر غنی گاز طبیعی و نفت قرار دارد. تا کنون، ترکیه به عنوان یک پل امن بین کشورهای مبدا و بازارهای مصرفی عمل کرده است و در آینده نیز این کار را انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز