خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید:

تغییر کاربری لوله‌های نفت به منابع ذخیره‌سازی نفت

asdasd
کد خبر : ۹۰۵۲۸۰

شرکت Energy Transfer که یکی از شرکت‌های مطرح در زمینه کاربری خطوط لوله در ایالات متحده است در صدد است با کسب مجوزهای قانون از نهاد دولتی کمیسیون خطوط راه آهن تگزاس دو خط لوله را به منظور ذخیره سازی حدود 2 میلیون بشکه نفت تخصیص دهد. کمیسیون خطوط راه آهن تگزاس یک نهاد دولتی است که برخلاف اسم آن در زمینه مجوزهای زیست محیطی و ایمنی حوزه نفت و گاز و انرژی فعالیت می‌کند.

به گزارش ایلنا، تولید کنندگان نفت در آمریکا با کاهش قابل ملاحظه تقاضا و قیمت برای نفت مواجه هستند و در این میان موجودی نفت در انبارهای این کشور در حال افزایش است.

تولید کنندگان در ایالت تگزاس برای انتقال نفت خود به پالایشگاه‌های واقع در جنوب این کشور با مشکل مواجه شده‌اند چرا که پالایشگاه‌ها در مواجه با کاهش تقاضا برای سوخت، میزان ظرفیت خود را کاهش داده‌اند. کاهش تقاضای قابل توجه نفت و فرآورده‌های نفتی در ایالات متحده آمریکا ناشی از کاهش رفت و آمد به دلیل مقررات منع رفت و آمد و شرایط خاص ناشی از ویروس کرونا است.

مسئولین Energy Transfer اظهار کردند: در صورت اخذ مجوز از مقامات دولتی، صرفا لازم است پمپ‌های لازم به خط لوله اضافه شود که به آسانی قابل انجام است.

در ابتدای ماه میلادی جاری مسئولین شرکت Enterprise Products تقاضای بازگشایی ظرفیت انتقال خط لوله شمالی  Seaway را داشتند. این کار  به منظور انتقال نفت مازاد در نوار جنوبی امریکا به ترمینال ذخیره سازی Cushing در ایالت اکلاهما انجام شد. بر اساس اظهارات یک مقام کمیسیون تنظیم انرژی فدرال، با حوادث جاری در بازار نفت خام و اثرات آن بر تقاضای پالایشگاهی و صادراتی، میل بازار به منظور دسترسی به منابع ذخیره سازی Cushing افزایش داشته است.

با این حال تحلیلگران اعتقاد دارند در صورت عدم افزایش تقاضا،  ظرفیت این منابع تا اواسط ماه می یا حداکثر انتهای آن تکمیل خواهد شد. بر این اساس افزایش تقاضا با وجود شرایط جاری بسیار غیر محتمل است.

منبع: بلومبرگ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز