خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید گزارش داد؛

تقویت امنیت تامین انرژی اتحادیه اروپا به وسیله کریدور گاز جنوبی

asdasd
کد خبر : ۸۹۵۷۱۰

اسلوونی، کریدور گاز جنوبی را به عنوان ابزار تقویت امنیت تامین انرژی اتحادیه اروپا می‌داند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، وزیر توسعه اقتصادی و فناوری اسلوونی در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند آذربایجان اظهار کرد: اسلوونی از تلاش برای تقویت تنوع بخشیدن به منابع انرژی اتحادیه اروپا حمایت می‌کند. از این نظر  ما کریدور گاز جنوبی را به عنوان ابزاری برای تقویت امنیت تأمین انرژی اتحادیه اروپا می‌دانیم چرا که گاز همچنان منبع مهم انرژی در چهارچوب مقررات کربن زدایی و نیز  یک فرصت عالی به منظور افزایش همکاری در حوزه انرژی ما بین اتحادیه اروپا و جمهوری آذربایجان خواهد بود.

کریدور گاز جنوبی چهار پروژه زیر را شامل می شود: 1- بهره برداری از میعانات گازی طبیعی شاه دنیز(پروژه SD1)" و توسعه کامل آن ("SD2") ، 2- بهره برداری از خط لوله قفقاز  جنوبی(SCP)  و پروژه تکمیلی آن (SCPX)، 3- احداث خط لوله گاز طبیعی ترانس آناتولی (TANAP)، 4-ساخت خط لوله ترانس ادریاتیک(TAP).

به منظور اجرا و تکمیل این پروژه ها 40 میلیارد دلار هزینه سرمایه گذاری تخمین زده شده است. تکمیل طرح تکمیلی شاهدنیز(SD2) 16 میلیارد مترمکعب در سال به ظرفیت اولیه 10.9 میلیارد مکعب فاز اول اضافه می‌کند.  

طول کل خطوط لوله جدید ساخته شده SCPX، TANAP وTAP بیش از 3200 کیلومتر خواهد بود.

https://menafn.com/1099970274/Minister-Slovenia-sees-Southern-Gas-Corridor-as-part-of-strengthening-EUs-supply-security

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز