خبرگزاری کار ایران

دپارتمان تحقیقات و توسعه بازار گروه صنعتی سدید گزارش داد؛

طرح بازیافت پره‌های توربین بادی

asdasd
کد خبر : ۸۹۴۸۱۴

برنامه یک استارت آپ دانمارکی برای استفاده از توربین های بادی از کارافتاده به منظور مقابله با آلودگی صوتی از طریق بازیافت یک توربین بزرگ غول پیکر؛ دشوار است. پره‌های این توربین‌ها برای مقاومت در برابر شرایط سخت، از جمله گرمای طاقت فرسای بیابانی و بادهای شدید ساخته شده‌اند و این بدان معنی است که در نهایت در یک محل جمع آوری زباله، انباشته می‌شوند. طبق گفته بلومبرگ، تنها در اروپا حدود3800 تیغه در هر سال حداقل تا سال 2022 انبار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، اکنون یک استارت آپ دانمارکی راهی برای خورد کردن این تیغه‌ها پیدا کرده است. این پره‌ها که از یک ترکیب فوق‌العاده مقاوم از فایبرگلاس و چسب صنعتی ساخته شده‌اند، به محافظ صوتی برای جلوگیری از سر و صدای بزرگراه‌ها و کارخانه‌ها تبدیل خواهند شد. شرکت Miljoskarm مستقر در کپنهاگ می‌تواند این پره‌ها را به قطعات 1 الی 2 سانتیمتری خورد کند و با پرکردن این مواد در ظروف بازیافتی از آن برای عایق کاری صوتی استفاده کند. این عایق‌ها همانند عایق های آلومینیومی و پشم شیشه خوب عمل می‌کنند و نیاز به نگهداری کمتری دارند.

یاکوب نیلسن، مدیر اجرایی و موسس Miljoskarm گفت: "برای اکثر مردم، آلودگی صوتی یکی از اصلی‌ترین مشکلات توربین‌های بادی است." "بنابراین من این ایده را دوست داشتم که توربین ها می‌توانند به عاملی تبدیل شوند که مانع سر و صدا شود. همه این موارد در چرخه اقتصادی نقش مثبتی دارد. "

این مشکل که چه باید با پره‌های از کارافتاده انجام داد، صرفا در طی پنج سال گذشته و پس از اینکه توربین‌های بادی عمر مفید20 ساله را تمام کردند، پدید آمد. نیاز به یک راه حل بهتر از دفن زباله به طور پیوسته افزایش یافته است؛ زیرا جدیدترین پره‌های استفاده شده به طور فزاینده‌ای بزرگ شده‌اند. این امر باعث تاسیس شرکت‌هایی با ایده‌های جدید در مورد چگونگی بازیافت آنها شده است.

در ایالات متحده شرکت Global Fiberglass Solutions روشی را برای خرد کردن پره‌ها به منظور استفاده در کفپوش‌ها و دیوارها ابداع کرده است. در هلند، شرکت معماری Superuse Studios توانست پنج پره را خورد کند و از قطعات آنها برای ایجاد وسایل بازی در زمین بازی کودکان در روتردام استفاده کند. در همین حال، Miljoskarm انتظار دارد در سال جاری50 الی100 تن مواد را پردازش کند. این میزان برای یک پره 50 متری  با وزن حدود 15 تن، معادل بازیافت 3 تا 6 پره است.

اثرات زیست محیطی توربین بادی

80 درصد اثر زیست محیطی توربین های بادی ناشی از مواد خام و قطعات است. این شرکت در نظر دارد با جذب سرمایه ای در حدود 1 الی 2 میلیون یورو ظرفیت تولید را افزایش دهد و محصولات جدیدی را به منظور توسعه بازار خود تولید کند.

طرح بازیافت پره‌های توربین بادی

وی گفت: "الیاف پلاستیکی و شیشه‌ای به دلیل اینکه تجزیه نمی‌شوند، دارای خواص مشکل ساز از نظر زیست محیطی هستند. اما از این خواص در عایق صوتی استفاده می‌شود، زیرا سال‌ها ماندگار می‌مانند.

طبق گزارش جدید آژانس محیط زیست اروپا، تعداد افراد در معرض آلودگی صوتی ناشی از حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی تا سال 2030 افزایش می‌یابد. این مطالعه نشان می‌دهد که میزان آلودگی صوتی حتی اگر نیمی از موتورهای بنزینی از رده خارج شده و در طی یک دهه آینده توسط خودروهای برقی جایگزین شوند،  بالا می رود.

منبع: بلومبرگ

https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-03-09/a-recycling-plan-to-clear-wind-turbine-blades-from-graveyards

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز