خبرگزاری کار ایران

دولت، هوش مصنوعی و پایان ویروس کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۹۳۳۱۳

مقابله با بحران‌های نوظهور را می‌توان به کمک تکنولوژی‌های نوظهور و مبتنی بر هوش مصنوعی مدیریت کرد. تجربه شیوع کرونا می‌تواند زمینه کاربردی استفاده از هوش مصنوعی را در زندگی همه افراد جامعه وارد کند.

 شیوع کرونا و تأکید بر عدم حضور مردم در جامعه تجربه منحصر به فردی بود که کارایی تکنولوژی‌های جدید در جامعه را به منصه ظهور رساند. در همین خصوص سینا تفنگچی، مدرس علوم ارتباطات دانشگاه پیام نور و پژوهشگر حوزه رسانه و تکنولوژی‌های نوین طی یادداشتی ارسالی به ایکنا به بررسی این مسئله پرداخته است.

در این یادداشت آمده است:

دنیای جدید، بستر مناسبی برای پذیرش بیماری‌های جدید بوده و از این رو راهکار مقابله با آن نیز، نیازمند تکنولوژی‌های جدید است. در این میان، در کشاکش شیوع ویروس کرونا و تعطیلی ادارات و سازمان‌ها و ایجاد وضعیت اضطراری بهداشت در عموم مناطق، انجام کار به وسیله تکنولوژی‌ها رونق فزونی پیدا کرده و در نتیجه راه حل نهایی نیز در دستان توانمند تکنولوژی‌هایی قرار گرفته که شاید دیری نپاید تا به عنوان جزئی جدا نشدنی از زندگی همراهمان باشند.

هوش مصنوعی راهکاری در عصر کنونی است که ضمن دستاوردهای قابل توجه برای جهانیان، در بحبوحه کنونی می‌تواند یاریگر دولت‌ها شده است. چرا که ظهور سریع Covid-۱۹ باعث افزایش هشدارها در مورد سرعت و قدرت بیماری‌های عفونی شده و این سؤال را به وجود آورد که چگونه دولت‌ها در حال رسیدگی به اورژانس بهداشت عمومی حاوی شیوع ویروس هستند.

هوش مصنوعی نقطه عطف افراد در لحظه‌های پریشانی

از هوش مصنوعی می‌توان(و حتی باید) برای اتصال کاربران به شبکه‌های اجرای قانون، امنیت از طریق متن، صدا و مکان استفاده کرد. این امر می‌تواند با آرامش و به سرعت، پاسخ‌های کارآمد و قابل اطمینان را ارائه دهد که ممکن است به دلیل اشباع خط تلفن‌های بحرانی در دسترس عموم نباشد. این پشتیبانی می‌تواند به افراد اجازه دهد نقاط امن یا نزدیکترین خدمات پزشکی را پیدا کنند و یا با سرعت بیشتر و در هر لحظه بتوانند پرس و جوهای لازم را انجام دهند.

استفاده از آنالیز احساسات نیز می‌تواند در اینجا اهمیت داشته باشد تا در تماس‌های تلفنی شدت و احساسات شخصی که تماس برقرار می‌کند را تشخیص داده و براساس آن اقدامات لازم صورت پذیرد.

با وجود آنکه دولت‌ها وضعیت اضطراری را اعلام می‌کنند و دستورالعمل‌های خود را به اطلاع می‌رسانند، ممکن است شهروندان نیازمند دریافت اطلاعات بیشتری باشند و برای این دریافت اطلاعات، نخواهند یا نتوانند از بولتن‌های رسمی دولتی استفاده  کنند. برای این منظور، با بهره‌مندی از چت بات‌ها، دولت‌ها اطمینان می‌یابند که شهروندان می‌توانند به اطلاعات عمومی دسترسی سریع داشته باشند و نیز از چت‌های دولت، می‌توان برای تهیه اطلاعات دقیق و به روز در مورد پروتکل‌های مراقبت‌های بهداشتی اضطراری و تغییرات قانونی استفاده کرد.

همچنین دولت‌ها می‌توانند هنگام معرفی برنامه‌های مداخله و راه حل‌ها برای اطمینان از تداوم خدمات عمومی، از هوش مصنوعی مکالمه برای کمک به بخش‌های بهداشت و آموزش استفاده کنند.

ارتباطات از راه دور و یکپارچه می‌توانند از سوی وزیر بهداشت و بیمارستان‌ها برای برقراری ارتباط داخلی و خارجی با جامعه، ساماندهی پروتکل‌های جدید، برنامه‌ریزی مسئولیت‌ها و بررسی منابع برای اطمینان از امنیت بیمار استفاده شوند.

در عین حال، با تشویق دانش‌آموزان و پرسنل از سوی مسئولان برای ماندن در خانه، مدارس و دانشگاه‌ها می‌توانند پیام‌های دولت را در کانال‌های ارتباطی رسمی و یکپارچه که راه حل‌هایی را ارائه می‌دهند، مانند کلاس‌های از راه دور و سیستم‌های مدیریت یادگیری تقویت کنند.

حتی وقتی اوضاع بسیار شدید نباشد نیز می‌توان از هوش مصنوعی مکالمه برای حل و فصل پرس و جوهایی که به یک باره دغدغه مردم می‌شود استفاده کرد و بدین صورت می‌توان محدوده خدمات مشتری و مراکز تماس را افزایش داد.

امکان تهیه پورتال تعاملی برای اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد عموم مردم در مواقع عدم اطمینان آنها بسیار مهم است تا بدین طریق، در صورت افزایش اطلاعات غلط، به سؤالات متداول آنها پاسخ داده شود. مؤسسات دولتی، سازمان‌های بهداشتی، سفارتخانه‌ها و حتی پورتال‌های ارتباطات داخلی برای کارکنان می‌توانند از هوش مصنوعی مکالمه AI Conversational استفاده کنند تا اطمینان حاصل شود که از مشاوره و اقدامات درست برای تضمین رفاه شهروندان و کارمندان استفاده شده است.

در صورت بروز بحران در آینده، از ربات‌های تلفنی مکالمه هوش مصنوعی نیز می‌توان به عنوان دستیارانی استفاده کرد که افراد را با هشدارها و مشاوره در صورت بروز شرایط اضطراری دیگر با ذکر موقعیت جغرافیایی خود راهنمایی کرده و اطمینان خاطر را برای آنها به همراه بیاورند.

خاتمه کلام آنکه، با ادغام سیستم عامل‌های ارتباطی با CPaaS (Communications Platform as a Service Explained به معنای بسترهای ارتباطی به عنوان یک سرویس)، دولت‌ها و مقامات می‌توانند ارتباطات را هماهنگ کرده و پاسخگویی را از طریق کانال‌های متنوع، از طریق پیام کوتاه، مکالمات صوتی و تصویری، رسانه‌های اجتماعی یا کنفرانس‌ها یا برنامه‌های کاربردی خاص که به ربات‌های دارای هوش مصنوعی متصل هستند، بهبود دهند.

دولت‌ها باید به لزوم به کارگیری موفقیت‌آمیز راه حل‌های هوش مصنوعی، آموزش کارمندان دولت و استفاده از جدیدترین نوآوری‌ها در بهره مندی از هوش مصنوعی توجه کنند تا اطمینان حاصل شود که یک مدیریت کارآمد، نظارت مطلوب و پیشگیرانه نسبت به شیوع بیماری‌های همه گیر در آینده وجود دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز