خبرگزاری کار ایران

خروج از ماده ۱۴۱ قانون تجارت:

سرمایه ایران خودرو ۲۰ برابر افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۹۰۰۷۹

ایران خودرو موفق شد از مهلت قانونی برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها استفاده کند و از شمول ماده ۱۴۱ خارج شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی ایران خودرو، تلاش های ایران خودرو برای خروج از ماده 141 قانون تجارت ظرف مدت 4 ماه و در فرآیندی بسیار فشرده به ثمر نشست و در روزهای پایانی سال 98، در مجمع فوق العاده، سهامداران افزایش حدود دوهزار درصدی سرمایه این خودروساز را تصویب کردند. 

در فرآیندی که منجربه تصویب افزایش سرمایه ایران خودرو شد، فعالیت های مختلفی در دستور کار قرار گرفت. انعقاد تفاهم نامه با مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه، استفاده از خدمات حدود 800 نفر کارشناس رسمی مرکز قوه قضاییه، همکاری مستمر تیم مدیران و کارشناسان ذیربط ایران خودرو با کارشناسان رسمی قوه قضائیه برای ارزیابی کلیه شرکتهای گروه و زمین، ساختمان و ماشین آلات و نهایی سازی و ارایه گزارش تجدید ارزیابی انجام شده به سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی شرکت و اخذ تائیدیه لازم از جمله این اقدامات بوده است.

تعامل با سازمان بورس و اوراق بهادار برای بررسی و اعلام نظر در خصوص گزارش تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت و ارایه مجوز لازم نیز در این باره صورت گرفته است.

با توجه به این که اسفندماه، طبق مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا هر گونه تجمع که منجربه افزایش احتمال شیوع بیماری کرونا شود ممنوع شد، اما منافع سهامداران ایجاب می کرد تا ایران خودرو هر چه سریع تر فرآیند تجدید ارزیابی را اجرا و افزایش سرمایه را به تصویب برساند. 

از این رو برگزاری آنلاین و غیرحضوری مجمع در دستور کار قرار گرفت. روز 27 اسفندماه با برنامه ریزی دقیق و صحیح صورت گرفته، چند هزار سهامدار از طریق سایت اینترنتی ایران خودرو شاهد برگزاری مجمع فوق العاده بودند. 

به گفته کارشناسان حوزه بورس، شیوع کرونا تبدیل به فرصتی برای بهره مندی و ترویج دولت الکترونیک در حوزه های مختلف از جمله برگزاری مجمع ایران خودرو بوده است. 

مجمع فوق العاده ایران خودرو، با حضور بیش از 63 درصد دارندگان سهام عمده به صورت حضوری برگزار شد و هم زمان بیش از 1800 نفر از سهامداران از طریق سایت اینترنتی و به صورت آنلاین، در فرآیند تصمیمات اعضای مجمع مشارکت کردند. ضمنا امکان طرح سوال از طریق پیامک نیز فراهم شده بود. 

درنهایت با موافقت اعضا، سرمایه ایران خودرو از 15000 میلیارد ریال با حدود ۲ هزار درصد افزایش به 301 هزار میلیارد ریال(2.3 میلیارد دلار) رسید.  

به این ترتیب با افزایش سرمایه صورت گرفته، ایران‌خودرو به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های صنعتی فعال در ایران به لحاظ سرمایه ثبت شده تبدیل شد. این افزایش سرمایه می‌تواند مسیر رشد و بالندگی گروه صنعتی ایران‌خودرو را با حمایت تمامی ذینعان در سال‌های آینده هموارتر سازد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز