خبرگزاری کار ایران

عضو جدید هیئت مدیره شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی، پتکو؛

شرکت پتکو گام مهمی در خودکفایی کشور برداشته است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۸۹۷

عضو جدید هیئت مدیره شرکت پمپ و توربین پتکو با بیان اینکه شرکت پتکو طی 15 سال اخیر، روند رو به رشدی داشته، گفت: شرکت پتکو از یک شرکت زیان ده طی سالیان پیش به یک شرکت سود آور تبدیل شده و پروژه های مختلفی را منعقد و محصولات مختلف و متنوعی را به کارفرمایان تحویل داده است؛ بگونه ای که سهم بزرگی از طراحی و ساخت پمپ‌های صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را در کشور به خود اختصاص داده است.

میرجعفر سید حمزه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه ماهیت شرکت پتکو تامین پمپ‌های سفارشی صنایع نفت، گاز پتروشیمی، صنایع نیروگاهی و توربین های آبی بوده است، عنوان کرد: این امر باعث شده تیم مهندسی پتکو در 15 سال گذشته پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته باشد.

وی از جذب مهندسان جوان و خلاق طی چند سال اخیر خبر داد و گفت: مهندسان در شرکت پمپ و توربین پتکو، آموزش‌های مناسب را دیده و طی چند سال گذشته تجربه‌های بسیار خوبی به دست آورده‌اند و این امر باعث شده بزرگترین تحقیق و توسعه طراحی پمپ‌های سفارشی در این شرکت ایجاد شود که نظیر آن در کشور وجود ندارد.

مدیر مهندسی و تحقیق و توسعه شرکت پمپ و توربین پتکو اظهار کرد: شرکت پتکو هر سال بیش از 10 محصول جدید تولید می‌کند که اکثرا به عنوان اولین طراحی در کشور هستند.

سید حمزه با اشاره به پروژه خط انتقال نفت از گوره به جاسک گفت: این یک پروژه ملی بوده و شرکت پتکو ‌نیز طبق قرارداد منعقده، طراح و سازنده ۱۰ دستگاه از پمپ‌های مربوط به این ابر پروژه است.

وی عمده مشکلات شرکت پتکو را متاثر از عوامل بیرونی دانست و اظهار کرد: سعی شده است با تدوین و اجرای برنامه های جدید، شاهد گردش اطلاعات مناسب‌تر، افزایش بیشتر سرعت تولید و کاهش زمان تاخیر در شرکت باشیم.

عضو جدید هیئت مدیره شرکت پتکو ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌های تدوین شده، بتوانیم سهم بیشتری در بازارهای داخلی و جهانی برای  تولید پمپ های نفتی، آبی و پتروشیمی به دست بیاوریم.  

سید حمزه با بیان اینکه شرکت پمپ و توربین پتکو دو منفعت برای کشور دارد، افزود: در آن مقطع که شرکت پتکو آغاز به تولید کرد، گام مهمی برای خودکفایی کشور برداشته شد. در واقع پمپ های نفتی و پتروشیمی برای کشور، به عنوان محصولات استراتژیک در زمان تحریم ها هستند.

 همچنین رقابت پذیری محصولات پتکو باعث شده تا سازندگان خارجی نتوانند با قیمت بالا محصولات خود را به ایران بفروشند.

سید حمزه گفت: دولت با حمایت‌هایی که از شرکت‌های مانند: شرکت پمپ و توربین پتکو انجام می‌دهد باعث می‌شود علاوه بر کاهش وابستگی، سرمایه‌گذاری ها از کشور خارج نشود.

بر اساس این گزارش: شرکت پتکو، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هولدینگ گروه‌ صنعتی سدید بوده و امیرحسین کاوه مدیرعامل این هولدینگ صنعتی، طی حکمی میرجعفر سید حمزه را به عضویت در هیات مدیره شرکت پتکو؛ منصوب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز