خبرگزاری کار ایران

عضو جدید هیئت مدیره شرکت توان باد؛

ایران مستعد احداث نیروگاه‌های بادی و بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر است

asdasd
کد خبر : ۸۸۵۰۱۸

عضو‌ جدید هیئت مدیره شرکت توان باد با بیان اینکه ایران کشوری مستعد برای احداث نیروگاه‌های بادی و انرژی‌های تجدید پذیر است، گفت: شرکت توان باد با هدف سرمایه گذاری و احداث مزارع بادی ایجاد شده است و چشم انداز شرکت این است که بتواند سهم به سزایی در بازار انرژی‌های تجدید پذیر داشته باشد.

محمد اسماعیل بیگی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به برنامه ها و اهداف شرکت توان باد عنوان کرد: برنامه‌های این شرکت مبتنی بر استفاده از پتانسیل‌های موجود در کشور است تا بتواند از انرژی تجدید پذیر استفاده کند.

وی اظهار کرد: شرکت توان باد در کنار شرکت صبا نیرو (سازنده توربین های بادی و متعلق به گروه صنعتی سدید) می‌توانند در بازارهای مرتبط، سهم بیشتری را جذب کنند. همچنین این امر باعث شده محدودیت‌هایی که برای سایر شرکت‌ها در واردات توربین‌های بادی وجود دارد، برای شرکت توان باد بسیار کمتر باشد.

وی با اشاره به چشم اندازهای شرکت توان باد گفت: این شرکت قصد دارد مزارع بادی خود را گسترش و راه اندازی کند. علی رغم محدودیت‌هایی که در چند سال گذشته برای سرمایه گذاری به خصوص در زمینه انرژی‌های بادی وجود داشت، این شرکت توانست یک واحد توربین بادی در منطفه خواف راه‌اندازی کند. همچنین این شرکت دومین واحد خود را ظرف 3 ماه آینده راه اندازی خواهد کرد. ضمن اینکه اگر گشایش‌هایی در زمینه بین‌المللی و شرایط اقتصادی کشور ایجاد شود، شرکت توان باد استراتژی خود را به سمت جذب فاینانس خواهد برد.

اسماعیل بیگی از بومی سازی تقریبا 80 درصدی قطعات مربوط به ساخت توربین‌های بادی توسط شرکت صبانیرو خبر داد و گفت: این شرکت برای تامین قطعات خود به جز تعداد محدودی، مشکل خاصی ندارد.

عضو‌ جدید هیئت مدیره شرکت توان باد معتقد است: دست یابی به بازارهای جهانی بستگی به شرایط ویژه دارد، وی ادامه داد: در حال حاضر شرایطی برای ایران متصور نیستم، مگر اینکه موضوع صادرات برق که مصوبه‌های آن در وزارت نیرو تصویب شده، جنبه عملی پیدا کند. امیدواریم با گشایش در حوزه بین‌المللی، بتوانیم از طریق احداث نیروگاه‌های بادی؛ صادرات برق به کشورهای همسایه صورت بگیرد.

بر اساس این گزارش: شرکت توان باد، یکی از شرکت‌های زیر مجموعه هولدینگ گروه صنعتی سدید بوده و امیرحسین کاوه مدیرعامل این هولدینگ صنعتی، طی حکمی محمد اسماعیل بیگی را به عضویت در هیات مدیره شرکت توان باد؛ منصوب کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز