خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو؛

۵۶ درصد از نقشه راه معدن در سال اول محقق شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۴۹۹

رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: قیمت عناصر نادر خاکی از ۵ دلار تا ۶۰ دلار است، اما می تواند صد برابر شود.

به گزارش ایلنا،‌ خداداد غریب پور در مراسم افتتاحیه پایلوت استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک گفت: عناصر نادر خاکی محصولات استراتژیکی است و در صنایع مختلف کاربرد دارند که اگر تولید نشوند؛ امکان تهیه آن از طریق واردات فراهم نیست.

وی ادامه داد: خوشبختانه با افتتاح این پایلوت این افتخار نصیب کشور شد؛ دستاوردی که مهندسان و کارشناسان ایمیدرو توانستند این محصول را تولید کنند.  

وی اظهار کرد: استراتژی دکتر رحمانی، وزیر صمت بر این است که  کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی در زمینه تحقیقات و فناوری در کجا قرار دارند. در واقع واحدهای تولیدی در زمینه تحقیقات، فناوری و علوم روز چه اقداماتی انجام داده‌اند. دکتر ستاری، معاونت فناوری ریاست جمهوری نیز همواره حمایت‌های خوبی از طرح‌ها و پروژه‌های دانش بنیان ما داشته و علاقه‌مند به همکاری است.

غریب پور با بیان اینکه ایمیدرو در اکتشافات عمیق کارهای خوبی انجام داده است، اظهار کرد: در همین راستا طرح تحقیقاتی با دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرده‌ایم. شرکت تهیه و تولید امروز به عمق ۳ هزار کیلومتر ورود کرده است.

وی با بیان اینکه کاهش گازهای گلخانه‌ای یکی دیگر از اقدامات ایمیدرو است، گفت: این سازمان مطابق با استانداردهای جهانی موفق به کاهش ۴۴ درصدی گازهای گلخانه‌ای شده است. مشکل ما در معادن و کارخانه ها حجم زیاد باطله هاست که خود به معادن بزرگی تبدیل شده اند. ایمیدرو در زمینه استحصال باطله‌ها اقدامات خوبی انجام داده است.

وی عنوان کرد: استراتژی دیگر ایمیدرو بحث ایمنی و بهداشت است، اینکه به موقع بحران و شرایط اضطراری امکان واکنش سریع داشته باشیم.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه با دانشگاه‌های شریف، امیرکبیر، بهشتی و دانشگاه تهران قرارداد همکاری داریم، ‌افزود:   تحقیقات را نیازمحور کردیم. در همین راستا ۱۹۴ پایان نامه در بخش معدن را حمایت کردیم. طرح تحقیقاتی ما سال گذشته به عنوان تحقیق برتر انتخاب شد. مشکلی اصلی این بخش نبود تکنسین مرتبط و  افراد اگاه است.

 وی اظهار کرد:۵۶ درصد از نقشه راه معدن در سال اول محقق شد. در زمینه‌های مختلف نقش حاکمیتی و آموزشی و پرورشی خود را انجام داده ایم. ‌تبدیل به یک مربی شدیم و ارتباط بین صنعت و دانشگاه را فراهم کرده‌ایم.

 غریب پور گفت: ایمیدرو درصدد افتتاح مرکز استارتاپی در تهران است. ایمیدرو سازمان توسعه‌ای است که تبدیل به یک شرکت شتاب دهنده شده است و واحدهای به روز و کارآمد با قدرت رقابت در مقیاس جهانی در حال شکل گیری هستند. امیدواریم با این پایلوتی که امروز افتتاح شد؛ وارد فاز جدیدی از سرمایه گذاری در عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز