خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان:

برای تولید ریل ‌۷۲ متری آمادگی داریم/ ریل‌های ذوب آهن اصفهان با استانداردهای سخت‌گیرانه تایید شده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۸۸۹

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت: امروز داریم ریل ۱۸ متری تولید می‌کنیم اما می‌توانیم ریل ۳۶ متری نیز تولید کنیم و با توجه به خواسته مشتریان، آمادگی داریم ریل ۷۲ متری و بالاتر هم تولید کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، منصور یزدی‌زاده، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان، در کنفرانس حمل و نقل ریلی و رونق تولید، که در دانشگاه علم و صنعت تهران برگزار شد، گفت: در دهه هفتاد تلاش برای تولید ریل آغاز شد. در آن زمان تجهیزات ما در ذوب آهن اصفهان کامل نبود و برای تولید ریل توفیق حاصل نشد. اما بعد از گذشت دو دهه امروز به مرحله تولید ریل استاندارد رسیده‌ایم.

یزدی‌زاده اظهار داشت: تلاش و هزینه بسیاری در ذوب آهن اصفهان برای ایجاد خط تولید ریل و تهیه تجهیزات صورت گرفت‌. مسئولان وزارت راه و راه‌آهن نیز پشتیبانی کردند. خوشبختانه امروز دلریم ریل ۱۸ متری تولید می‌کنیم اما می‌توانیم ریل ۳۶ متری نیز تولید کنیم و با توجه به خواسته مشتریان برای تولید ریل ۷۲ متری و بالاتر هم آمادگی داریم‌. چون ریل‌های ۷۲ متری در دنیا مرسوم است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: در حال حاضر برای تولید ریل ۳۶ متری هیچ مشکلی نداریم اما برای تولید ریل‌هایی با متراژ بالاتر نیاز به تغییراتی در خط تولید داریم اما برای اجرایی کردن آن مشکلی نداریم.

وی ادامه داد: اگر متراژ ۳۶ متر را مد نظر قرار دهیم برای تولید ۴۰۰ هزار تن در سال، ظرفیت داریم. تا چند سال پیش حتی فولاد مورد نیاز تولید ریل را وارد می‌کردیم اما امروز فولاد ریل را هم خودمان تولید می‌کنیم.

یزدی‌زاده با اشاره به اهمیت تولید ریل مترو گفت: در ذوب آهن اصفهان ریل مترو را هم تولید کرده و با متروی اصفهان و تهران قرارداد بستیم.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان تاکید کرد: ما بر اساس سفارش، تولید می‌کنیم و فعلا تقاضا به صورت ماهانه بیش از ۱۰ هزار تن نیست. ریل‌هایی که تولید می‌کنیم با استانداردهای سخت‌گیرانه بررسی و تایید شده است.

یزدی‌زاده در پایان اظهار داشت: تجهیزات تولید ریل را از آلمان وارد کردیم اما نصب آن با خودمان بوده است. ریل تولید داخل با توجه به قیمت دلار کاملا اقتصادی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز