خبرگزاری کار ایران

احداث بزرگترین مجتمع کنسانتره و شمش و روی در کرمان

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۸۰

بزرگترین مجتمع کنسانتره و شمش و روی در فازهای مختلف با نام زرین صبا با مشارکت هلدینگ توسعه معادن و فلزات و هلدینگ زرین در کرمان احداث خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی ایلنا، عزیزالله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: رشد بازار سرمایه، تمایل و اعتماد جامعه به سرمایه‌گذاری در بورس حاصل تلاش و اطلاع‌رسانی اصحاب رسانه است.

وی اظهار کرد: به سهامداران قول داده شده بود که پرتفوی شرکت سرمایه‌گذاری متنوع شود بنابراین در مس 5 درصد سرمایه‌گذاری شد اما انتظار سهامداران بیش از این است.

وی با بیان اینکه در زمینه سرب و روی 9 درصد از ذخایر جهان را دارا هستیم، افزود: کارخانه‌هایی هستند که مواد اولیه خود را از ترکیه وارد می‌کنند. این امر به دلیل عدم ورود به بحث اکتشاف است. بنابراین در این راستا با شرکت زرین مذاکره صورت گرفت که بیشتر این مذاکرات از طریق صبانور انجام شد. در واقع ما به دنبال توسعه بخش اکتشاف ذخایر سرب و روی کشور از طریق این مشارکت و سایر کشورها هستیم.

در ادامه مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی زرین با بیان اینکه در کنار شرکت توسعه معادن و فلزات و صبانور بزرگترین مجتمع سرب و روی را طراحی خواهیم کرد، گفت: با صبانور شرکت مشترکی تاسیس کردیم و قرار است یکی از بزرگترین مجتمع‌های سرب و روی را در یک منطقه محروم احداث نماییم.

ابراهیم جمیلی با بیان اینکه این شرکت داخلی بوده و صرفه اقتصادی برای کشور خواهد داشت، گفت: اگر این شرکت توسط تیم خارجی طراحی شود قطعا میلیون‌ها دلار ارز از کشور خارج خواهد شد. بنابراین تیمی از اساتید دانشگاه در کنار ما خواهد بود و ما با این طرح ارتباط صنعت با دانشگاه را گسترش خواهیم داد. همچنین تیمی از شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار شرکت زرین صبا کمک خواهند کرد.

وی از حضور نیروهای بومی در پروژه خبر داد و گفت: سعی شده تمام نیروها از افراد بومی استفاده شوند مگر آنکه تخصص مورد نیاز در منطقه حضور نداشته باشد و در این راستا نیز سعی شده از دانشجویان آن منطقه استفاده شود.

جمیلی ادامه داد: یک مجتمع تولید کنسانتره در آن منطقه احداث خواهد شد که ظرفیت 300 هزار تنی خواهد داشت که در سه فاز شامل واحد 50 هزار تنی، واحد 100 هزار تنی و واحد 150 هزار تنی خواهد بود.

وی با بیان اینکه تولید شمش روی طبق پیش‌بینی 30 هزار تن خواهد بود، گفت: در فاز اول 10 هزار تن، فاز دوم 20 هزار تن و در صورت خاک مناسب این میزان افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی زرین از تولید 50 هزار تن شمش سرب خبر داد و گفت: برای آن عیار بالای 50 درصد پیش‌بینی شده است.

جمیلی از مازیای این طرح ممانعت از خروج ارز عنوان کرد و گفت: این امر باعث گردش ریالی خواهد شد و به آبادانی آن منطقه کمک خواهد کرد. همچنین این طرح برای 1000 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز