خبرگزاری کار ایران

معاون تکنولوژی فولاد مبارکه؛

حضور فولاد مبارکه غنای بیشتری به بورس خواهد داد

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۶۱۹

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه گفت: در سال گذشته علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، سال موفقی را طی کردیم و علی‌رغم افزایش نرخ تورم، با افزایش تولید محصولات استراتژیک توانستیم میزان صادرات و بازار داخل را پوشش دهیم.

سیدمهدی نقوی، در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا؛ با بیان اینکه در اولین روز از این جشنواره فولاد مبارکه به همراه معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری و دانشگاه تهران، اولین مرکز رشد و نوآوری حوزه اقتصاد دیجیتال را در قالب یک کنسرسیونوم سه جانبه امضا کرد گفت: با بررسی روند تکنولوژی موجود در دنیا متوجه شدیم که غیر از حرکت به سمت دنیای دیجیتال گریزی نداریم و هدف ما از ایجاد مرکز رشد و نوآوری فولاد مبارکه کار بر روی مفهوم اقتصاد دیجیتال در دنیای امروز است و حمایت‌های همه جانبه معاونت ریاست جمهوری منجر به ایجاد این قرار داد شد و مذاکرات اولیه صورت گرفت.

وی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها با حضور در این مراکز از فضای تحقیقاتی ایجاد شده استفاده خواهند کرد.

نقوی در رابطه با تشدید تحریم‌های شرکت‌های فولادی از سوی آمریکا گفت: این تحریم‌ها از سال گذشته در شرکت فولاد مبارکه بوده و موضوع جدیدی نیست؛ اما به طور قطع با هر اتفاقی که در جامعه سیاسی دنیا رخ دهد، برنامه‌های جدیدی برای ادامه بقای خود طرح خواهیم کرد. بنابرین از این اتفاق به عنوان یک حسن استفاده می‌کنیم، زیرا که شکوفایی استعدادها و پیشرفت‌ها در محدودیت‌ها حاصل می‌شود.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه تشریح کرد: در سال گذشته علی‌رغم تمام محدودیت‌ها، سال موفقی را طی کردیم و علی‌رغم افزایش نرخ تورم، با افزایش تولید محصولات استراتژیک توانستیم میزان صادرات و بازار داخل را پوشش دهیم.

وی با اشاره به وضعیت فولاد مبارکه در بورس گفت: در بورس نیز یکی از بزرگ‌ترین تغییر سرمایه را با ۶۱درصد رشد در تاریخ بورس کشور، هفته گذشته انجام دادیم و سرمایه شرکت را از ۱۳ هزار میلیارد تومان به ۲۰هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که در بورس بی‌سابقه بوده است. این اتفاق از محل سود انباشته انجام شده است.

وی ادامه داد: حضور فولاد مبارکه غنای بیشتری را به بورس خواهد داد، همچنان که بورس نیز اعتبار بیشتری به فولاد مبارکه می‌دهد.

معاون تکنولوژی شرکت فولاد مبارکه با اشاره به میزان صادرات فولاد مبارکه گفت: فولاد مبارکه در بیش از ۷ گروه شرکت گوناگون یک میلیون تن در ۹ ماه نخست امسال صادرات داشته است.

وی اظهار کرد: با رصد تکنولوژی موجود خود، دنیا و مطالعه گروه دانشی مرتبط، نقشه راهی را طراحی کرده‌ایم. در این بین، بخش فنی مهندسی و طراحی به عنوان دو بال اصلی فولاد مبارکه و شرکت ایریسا به‌عنوان شرکت مادر تخصصی اتوماسیون و برق ایران در کنار ما هستند و پیش بینی می‌کنیم که در سال ۱۴۰۰ اولین محصولات این نقشه راه جدید را مشاهده کنیم.

نقوی تاکید کرد: دانش فنی شرکت فولاد مبارکه مانند سایر دانش‌ها درحال تجدید و به‌روز شدن است و امیدواریم تا ۵ تا۷ سال آینده به حدی برسیم که به طور همزمان با صنعت دنیا حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز