خبرگزاری کار ایران

نگاهی به رویداد نوآورانه حوزه تایر در گروه صنعتی بارز

asdasd
کد خبر : ۸۶۱۳۶۵

صنعت تایر یکی از پیچیده‌ترین و در عین حال ناشناخته‌ترین صنایع کشور است و از این‌رو چالش‌ها و فرصت‌های آن کمتر در جوامع دانشگاهی به‌ بحث و بررسی گذاشته شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز، صنعت تایر یکی از پیچیده‌ترین و در عین حال ناشناخته‌ترین صنایع کشور است و از این‌رو چالش‌ها و فرصت‌های آن کمتر در جوامع دانشگاهی به‌ بحث و بررسی گذاشته شده است. در واقع در صنعت تایر، به فراخور نیاز، متخصصان رشته‌های مختلف جذب شده و در دل صنعت، آموزش‌های تخصصی را دریافت و با جزئیات فرایندی تایر آشنا می‌شوند.

موارد فوق موجب شده متخصصان حوزه تایر در سطح کشور محدود باشند. از سوی دیگر در فرایند تولید تایر بسیاری از رشته‌ها دخیل بوده و در نتیجه فرصت‌های فراوانی در بستر آن ایجاد شده است. با در نظر داشتن این موارد رویکرد گروه صنعتی بارز بر این است تا با برگزاری سلسله رویدادهای نوآورانه در دانشگاه‌های مطرح کشور، چالش‌های خود را به زبانی مطرح کند که برای جامعه دانشگاهی و دانش‌بنیان کشور که با صنعت تایر نیز آشنا نیستند، قابل درک بوده و بدین‌ترتیب بتوانند در حل این چالش‌ها مشارکت کنند.این اقدام یک گام عملی در راستای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و درون‌زا و حمایت از تولید ملی خواهد بود. توجه به این نکته ضروری است که روند جهانی صنعت به‌سوی استفاده از پتانسیل تیم‌های استارت‌آپی است تا در عین کاهش هزینه‌ها، بتوانند بهترین راه‌حل‌ها را در کوتاه‌ترین زمان انتخاب کنند.

گروه صنعتی بارز با در نظر داشتن موارد فوق اولین رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده‌های حوزه تایر را در تاریخ 12آذرماه 1398 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار کرد. خلاصه‌ای از اقدامات انجام شده برای برگزاری مناسب این رویداد به شرح زیر است:

مطالعه نمونه‌های برتر جهانی و تدوین سازوکار برنامه مطابق آن

ارتباط با معاونت علمی ریاست‌جمهوری و نهادهای زیرمجموعه آن در راستای اخذ تسهیلات حمایتی

برگزاری جلسه با برج فناوری دانشگاه امیرکبیر و تشکیل کمیته اجرایی

اطلاع‌رسانی به تمامی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری سطح کشور

اطلاع‌رسانی به تمامی اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران از طریق ای‌میل

ارتباط مستقیم با برخی اساتید تاثیرگذار در دانشکده‌های هدف

جمع‌آوری چالش از حوزه‌های مختلف سازمان و بحث و تبادل‌نظر در خصوص آن‌ها و تعیین یک لیست کوتاه

تدوین سازوکار جلسات خلق ایده مطابق روش‌های مطرح جهانی

برگزاری جلسات هماهنگی برای پنل تخصصی با مدیران سازمان

براساس برنامه تنظیمی این رویداد در دو قسمت برگزار شد. قسمت اول که به دلیل استقبال گسترده اساتید و دانشجویان در دو سالن آمفی‌تئاتر فجر و بهمن دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، با سخنرانی مدیرعامل هلدینگ تاپیکو، مدیرعامل گروه صنعتی بارز، معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دستیار ارشد معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری آغاز شد.

در ادامه و بعد از معرفی اجمالی روند طراحی و تولید تایر، دو پنل تخصصی با حضور مدیران ارشد سازمان برگزار شد. مطابق رویکرد در نظر گرفته شده، سعی بر این بود تا چالش‌های گروه صنعتی بارز در چهار حوزه محصول، فرایندها، مارکتینگ و داده و IT به زبانی ساده بیان شود تا در نهایت بتوان بعد از جذب ایده، استارت‌آپ‌های حوزه تایر را توسعه داد.

قسمت دوم جلسه که در محل مرکز نوآوری دانشکده‌های مهندسی مکانیک و برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، به طور خاص به خلق ایده و کمک به توسعه آن‌ها اختصاص داشت. رویکرد این جلسه، ارتباط نزدیک‌تر بین بدنه دانشگاهی و مدیران صنعتی بود تا در طی آن بتوان ضمن شنیدن ایده‌های دانشجویان در فضایی دوستانه به رشد آن‌ها کمک کرد.

در طی این جلسه که با استقبال بسیار خوب دانشجویان همراه بود، طبق بهینه‌کاوی انجام شده توسط مرکز نوآوری گروه صنعتی بارز مدلی از جلسات خلق ایده و طوفان فکری برگزار و در نهایت هدایای به رسم یادبود به نفرات برتر تقدیم شد.

براساس برنامه در نظر گرفته شده، تمامی افراد صاحب‌ایده تا تاریخ 20دی‌ماه 98 فرصت دارند پروپوزال پیشنهادی خود را به آدرس

www.barez.com/proposal ارسال کنند. بعد از آن و طی یک غربال اولیه به افراد منتخب فرصت داده خواهد شد تا از ایده و روند توسعه ایده خود در حضور مدیران ارشد گروه صنعتی بارز حمایت کنند.

سپس ضمن تیم‌سازی و تشکیل هسته اول استارت‌آپ‌ها، آموزش‌های اولیه به آن‌ها داده خواهد شد. در این رویداد 250مهمان (شامل 17نفر استاد و 10 شرکت دانش‌بنیان) از 31رشته و 44مرکز دانشگاهی شرکت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز