خبرگزاری کار ایران

رئیس بومی‌سازی فولاد مبارکه اصفهان در گفت‌‌وگو باایلنا:

به دنبار ساختار فرایندی جدیدی در بومی‌سازی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۵۹۳۷۶

رئیس بومی سازی فولاد مبارکه اصفهان گفت: با توجه به آنکه بومی سازی در فولاد مبارکه مساله ویژه‌ای است به دنبال رسیدن به فرایند ساخت برخی از قطعات و تجهیزاتی هستیم که از کشورهای خارجی وارد می‌کنیم.

مسیب فروغی با حضور در دومین نمایشگاه بین‌المللی فولاد و با حضور در غرفه ایلنا به خبرنگار اقتصادی ایلنا گفت: بومی سازی در فولاد مبارکه جزء مساله ویژه‌ای است که در سال ۱۳۸۰ به صورت ساختاریافته و فرایندی قطعات در آمده است.

وی ادامه داد: از زمان آغاز بومی سازی تا به امروز بیش از ۴ هزار قطعه دارای استراتژی پیچیده را بومی سازی کردیم و توانستیم تمام قطعات و تجهیزات را تا به امسال پوشش دهیم و امسال نیز با توجه به رویکرد جدید از طرف فولاد مبارکه بعد از نهادینه کردن فرایند بومی سازی به سمت خطوط تولید پیش خواهیم رفت.

فروغی با بیان اینکه افق بومی‌سازی صنعت فولاد از سنگ تا رنگ است در رابطه با علت نیاز به خریدهای خارجی گفت:  پیچیدگی قطعات و سطح بالای آن‌ها یکی از دلایل وجود خریدهای خارجی است بنابرین برای توسعه در این صنعت به سراغ کشورهای خارجی می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه اگر داخل کشور صاحب تجهیزات و قطعات شویم دیگر نیازی به خرید از کشورهای خارجی نخواهیم داشت گفت:  ایجاد اشتغال و جلوگیری از خروج ارز از مزایای این اتفاق است.

فروغی تشریح کرد: به سمتی حرکت خواهیم کرد که افزایش سطح اشتغال و افزایش دانش فنی را خواهد داشت که این امر به نفع صنعت کشور و فولاد خواهد بود.

وی با بیان اینکه بومی سازی در گذشته نیز در فولاد مبارکه انجام میشد گفت: البته این به این معنا نیست که بومی سازی قطعات و تجهیزات قبل کنار گذاشته شود اما هدف ما رسیدن به فرایند ساختاری در این بحث هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز