خبرگزاری کار ایران

رویداد نوآورانه گروه صنعتی بارز و سرآغاز جدید ارتباط دانشگاه و صنعت

asdasd
کد خبر : ۸۵۸۹۳۸

سال‌هاست سخن از ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و با گذشت 40 سال هنوز ارتباط بین صنعت و دانشگاه همچنان کمرنگ است و به‌هیچ‌عنوان نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم دانشگاه استفاده کنیم و به باور من این کوتاهی از هر دو طرف بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز ، علی اکبر مشرفی، سرپرست گروه صنعتی بارز در سرمقاله ماهنامه آذر ماه داخلی گروه آورده است:

سال‌هاست سخن از ارتباط بین صنعت و دانشگاه است و با گذشت 40 سال هنوز ارتباط بین صنعت و دانشگاه همچنان کمرنگ است و به‌هیچ‌عنوان نتوانستیم آن‌طور که باید و شاید از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم دانشگاه استفاده کنیم و به باور من این کوتاهی از هر دو طرف بوده است. امروز برگزاری این رویداد نوآورانه در حوزه تایر می‌تواند سرآغاز جدیدی در گسترش و توسعه ارتباط بین دانشگاه و صنعت باشد ما آمده‌ایم و دست شما دانشجویان و جامعه دانشگاهی را به گرمی می‌فشاریم تا از تفکر و نیروی جوان و ایده‌های نوآورانه بهره ببریم که ان‌شاءالله بتوانیم تحولی در صنعت تایر ایران داشته باشیم.

شاید جالب باشد بدانید که من با شماره پرسنلی 1 اولین نفری هستم که در گروه صنعتی بارز استخدام شدم و این از افتخارات من است که از ابتدای آغاز به کار کارخانه بارز تا به امروز در خدمت این گروه بزرگ صنعتی بوده‌ام. در همین جا گریزی می‌زنم به سال‌های ابتدایی تشکیل مجتمع بارز که در ابتدا طرح ما یک طرح 20هزار تنی در تولید لاستیک‌های باری و اتوبوسی بود و در سال 1368 که شروع به کار کردیم فقط سه سایز لاستیک تولید می‌کردیم؛ در سال 1371 اولین تایر ما بیرون آمد و در سال 72 حدود 5 هزار تن تولید داشتیم و این میزان تولید در سال 73 به 13هزار تن رسید و تقریبا به یک تولید مناسب برای بازار در این سال رسیدیم؛ سال 74 بود که نخستین استراتژی توسعه کارخانه بارز را تدوین کردیم، یعنی یک استراتژی و برنامه 30ساله از سال 1374 تا 1404 که یکی از برنامه‌های درازمدت در ایران است و در این سال‌ها به این برنامه پایبند بودیم و تا امروز نیز ادامه دادیم.

در آن زمان در آن استراتژی مشخص شده بود که ما به چه تکنولوژی و به چه تعداد سایز برسیم و در چه راستایی توسعه پیدا کنیم و اینکه توسعه ما افقی یا عمودی یا در راستای تولید مواد اولیه، توسعه ظرفیت کارخانجات یا نهایتا در ارتباط با صنعت لاستیک باشد. ما در آن روز برنامه‌ریزی کردیم که در سال 1404 چیزی حدود 25هزار تن لاستیک در ایران تولید کنیم.

این در حالی بود که کارخانه ظرفیت تولید بیش از 20هزار تن را نداشت و این برنامه‌ریزی تا حدودی بلندپروازانه به نظر می‌رسید. من امروز افتخار دارم که در جمع فرهیخته شما اساتید بزرگوار و دانشجویان خوش‌فکر بگویم که تا امروز به ظرفیت تولید نزدیک به 120هزار تن رسیده‌ایم و بزرگ‌ترین تولیدکننده لاستیک ایران هستیم و از طرفی مجوز افزایش ظرفیت تولید 50هزار تنی را گرفته‌ایم و ان‌شاءالله به 200هزار تن خواهیم رسید و تا سال 1404 اگر به تولید 250هزار تن نرسیم، 200 هزار تن تولید را خواهیم داشت و ان‌شاءالله 50هزار تن پروژه تعریف خواهد شد.

ما استراتژی و برنامه‌ریزی جدید 25ساله از 1404 تا1430را انجام خواهیم داد و به‌زودی این استراتژی را تقدیم خواهیم کرد تا همچنان تلاش خود را در توسعه صنعت مهم لاستیک ادامه بدهیم چراکه صنعت اتومبیل همیشه جزو سه صنعت بزرگ دنیا است و از نظر گردش مالی در ردیف اول تا سوم قرار می‌گیرد؛ چنانچه می‌دانید لاستیک در اتومبیل نقش بسزایی دارد و تقریبا یکی از قطعات بسیار گران‌قیمت است و پنج درصد قیمت اتومبیل را شامل می‌شود و از طرفی لاستیک از نظر ایمنی، میزان سوخت و آلایندگی و تأثیر آن بر محیط‌زیست اهمیت بسیار بالایی دارد.

با یک لاستیک خوب می‌توانید سوخت را دو درصد کاهش دهید و کاهش دو درصدی سوخت فوق‌العاده مهم است. با یک لاستیک خوب می‌توانید آلایندگی که از لاستیک ایجاد شود را به شدت کاهش دهید و این‌ها زمینه‌هایی است که ان‌شاءالله دانشجویان عزیز روی آن کار کنند.

افتخار ما این است که 20دانشجو را در سال 71 در پلی‌تکنیک بورسیه کردیم که از این 20نفر سه نفر نیامدند، 16 بازنشسته شدند و یک نفر از آن دانشجویان هنوز مشغول خدمت است و همیشه خاطره بسیار خوبی از پلی‌تکنیک داریم. آقای دکتر افشار در آن زمان رئیس دانشکده پلیمر بودند که ما هم خدمت ایشان می‌رسیدیم و همیشه همکاری بسیار خوبی با ما داشتند که امیدوار هستیم این همکاری تداوم داشته باشد و امروز سرآغاز جدیدی در ارتباط بین دانشگاه و صنعت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز