خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد:

تشکیل اتحادیه ملی شرکت های تعاونی زعفران کاران ایران

asdasd
کد خبر : ۸۵۱۳۹۱

تاکنون حدود ۲۵ شرکت تعاونی زعفران کاران به عنوان یک تشکل کشاورزی در ۶ استان کشور تشکیل شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، حسین شیرزاد رییس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر، گفت: مهمترین نقشی که این تشکل ها می توانند در زمینه توانمند سازی زعفران کاران ایفا کنند پیگیری مطالبات کشاورزان از بخش دولتی و سایر بخش ها است و همچنین در تعامل با سایر بخش های اقتصادی کشور به رفع مشکلات، موانع و چالش های پیش روی زعفران کاران بپردازند.

شیرزاد افزود: در همین چارچوب و به منظور دفاع از حقوق و منافع تولیدکنندگان زعفران، پشتیبانی از زنجیره تامین و تولید و ارزش صنعت زعفران تشکیل اتحادیه ملی یک ضرورت قطعی است. این تشکل به ویژه در بازاریابی، ایجاد تعادل و تنظیم بازار زعفران می تواند مؤثر باشد.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی اتحادیه شرکت های تعاونی زعفران کاران تشکلی است با رویکرد اقتصادی و اجتماعی که در چارچوب قوانین و مقررات و اساسنامه خود می تواند اقدام به ساماندهی شرکتهای تعاونی کشاورزان زعفران کار جهت حصول منافع مشروع آنها با در نظر گرفتن اصول قانون تعاون مصوب سال ۱۳۵۰ کند.

شیرزاد ادامه داد: از سوی دیگر این اتحادیه در همکاری و تعامل با بخش های دولتی و غیردولتی می تواند اقداماتی از قبیل آموزش و انتقال اطلاعات علمی روز به زعفران کاران، پیگیری جهت دسترسی آسان به نهاده های کشاورزی، تلاش جهت بازاریابی بهتر محصول زعفران، ارتباط با دولت و تأثیر بر سیاست گذاری های حوزه زعفران و در نهایت توانمند ساختن کشاورزان زعفران کار را پیگیری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: مطابق تجارب سایر اتحادیه های ملی در حوزه کشاورزی و روستایی، اتحادیه ملی شرکتهای تعاونی کشاورزی زعفران کاران در امر بازار رسانی زعفران قطعاً از قدرت تعامل و هماهنگی و چانه زنی بالاتری نسبت به فرد فرد زعفران کاران و حتی شرکتهای تعاونی برخوردار خواهد بود و به این لحاظ می تواند در فروش محصول با قیمت واقعی تر به زعفران کاران کمک کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سازمان تعاون روستایی کشور در جهت واقعی تر کردن قیمت خرید زعفران از کشاورزان و حذف و کم کردن دلالان و واسطه ها از بازار زعفران اقدام به خرید توافقی (غیر تضمینی) کرده است اظهار کرد: به طور کلی هدف سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی محصولات کشاورزی، ایجاد تعادل، تنظیم بازار و جلوگیری‌ از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی و عرضه تدریجی آن است.

شیرزاد در پایان گفت: اتحادیه ملی و شرکت های تعاونی زعفرانکاران میتوانند علاوه بر اینکه با سازمان تعاون روستایی به ایجاد تعادل و تنظیم بازار زعفران کمک شایانی کند، میتوانند در اعمال سیاست‌های کشت زعفران و مسایل فنی و تولید و بهره‌برداری این محصول استراتژیک به بخش های تخصصی و از جمله معاونت امور باغبانی نقش مهمی را ایفا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز