خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد هرمزگان:

نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش ریخته‌گری هستیم/ کنفرانس ملی ریخته‌گری به فضاسازی مناسب کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۹۱۹

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: فولاد کشور در حال حاضر ۳۵ میلیون تن ظرفیت نصب شده دارد که باید تا سال ۱۴۰۴ به ۵۵ میلیون تن برسد و باید ۲۰ میلیون تن ظرفیت ریخته‌گری مداوم جدید ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزاد ارزانی در حاشیه نخستین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم در جمع خبرنگاران گفت: صنعت فولاد به تکنولوژی جدیدتر و حجم جدید سرمایه‌گذاری در بخش ریخته‌گری نیاز دارد و با توجه به نیازهای کشور و سرمایه‌گذاری در حوزه ریخته‌گری مداوم، تصمیم گرفتیم با برگزاری کنفرانس، این موضوع را پر رنگ‌تر کنیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان با بیان اینکه کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد هر دو سال یکبار در بندرعباس برگزار خواهد شد گفت:‌. باید توجه کرد که  این کنفرانس‌ها با هدف رسیدن به نتایج فوری طراحی نمیشوند بلکه موجب طرح موضوع می‌شوند تا به فضاسازی کمک ‌کنند.

ارزانی با اشاره به مشکلات صنعت فولاد گفت: فولادسازان همچنان با مشکل تامین مواد اولیه مواجه هستند و کمبودهایی داریم. خوشبختانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با افزایش تعرفه صادرات سنگ آهن و گندله موجب بهبود وضعیت شده است.  الان سهمیه‌بندی را داریم اما سهمیه، کافی نیست و باید تامین پایدار رخ دهد. همچنین وارادت گندله هم به لحاظ هزینه‌ها مقرون به صرفه نیست.

مدیرعامل فولاد هرمزگان در پاسخ به خبرنگار ایلنا در خصوص آخرین وضعیت مجتمع صبا گفت: مجموعه صبا هنوز به فولاد هرمزگان افزوده نشده اما صبا هم در قالب کنسرسیوم ۱۰ میلیون تنی، حضور دارد.

ارزانی در پایان تاکید کرد: بومی‌سازی قطعات کار بسیار خوبی است اما در کنار بومی‌سازی قطعات باید به تکنولوژی و دانش فولاد هم دست پیدا کنیم. در حال حاضر فولاد هرمزگان یکی از بهترین کیفیت‌های ریخته‌گری در کشور را دارد و هزینه‌های آن را نیز کاهش داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز