خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل فولاد هرمزگان:

نقشه راه دستیابی به تکنولوژی ماشین ریخته‌گری مداوم باید تدوین شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۷۸۸

مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: تک تک افراد در فولاد هرمزگان در راستای بهبود شرایط کاری و کاهش هزینه‌ها تلاش می‌کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزاد ارزانی در اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد اظهار داشت: یکی از مباحث مهم این است که چگونه به تکنولوژی فولاد دست‌پیدا کنیم؟ کشورهایی مثل چین و تایوان ابتدا صنعت را ایجاد کردند سپس به دانش رسیدند. ما هم باید همین کار را انجام دهیم.

مدیرعامل فولاد هرمزگان ادامه داد: این مسیر که ابتدا یک مرکز علمی ایجاد کنیم و سپس آنرا به صنعت تبدیل کنیم مقداری هزینه‌بر است اما در این شیوه از دانش به صنعت می‌رسیم.

ارزانی افزود: ژاپنی‌ها در صنعت فولاد از آمریکایی‌ها استفاده کردند و سپس از آمریکایی‌ها جلو زدند. کره‌ای‌ها هم همین‌طور. زیرساخت‌ها را نیز ژاپنی‌ها به کره‌ای‌ها دادند.

وی تاکید کرد: این پرسش مطرح می‌شود که آیا دستیابی به تکنولوژی فولاد یک نیاز ضروری است؟ ما باید به تکنولوری فولاد دست پیدا کنیم و این با بومی‌سازی فرق دارد. امکان توسعه محصولات و باقی ماندن در بازارهای جهانی نیاز به تسلط به تکنولوژی فولاد دارد. 

ارزانی اظهار داشت: این سوال نیز مطرح می‌شود که چرا تکنولوژی ریخته‌گری مداوم مهم است؟ زیرا ۱۰۰ درصد فولاد صنعتی کشور از طریق ریخته‌گری مداوم تولید می‌شود. در آینده نیز  رسیدن به ۵۵ میلیون تن فولاد از طریق ریخته‌گری فولاد مداوم انجام خواهد شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: ضرورت دارد نقشه راه دستیابی به تکنولوژی ماشین ریخته‌گری مداوم، تدوین شود. بومی‌سازی قطعات، حالت منطقه‌ای دارد اما تکنولوژی یک امر جهانی است. در دو سه دهه آینده اگر نتوانیم وارد این بحث بشویم، مشکل پیدا می‌کنیم. در نتیجه شرکت‌های دانش‌بنیان باید توسعه محصول و توسعه تکنولوژی بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز