خبرگزاری کار ایران

۲۰۰۰ ورشکسته در مسیر استخراج ارز الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۵۵۸

نخستین جلسه کارگروه فناوری های پیشران کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران در محل ساختمان اتاق بازرگانی برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از  فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، در این نشست اعضای کارگروه به بحث در خصوص وظایف کارگروه پرداختند. ریاست این نشست را حمیدرضا احمدیان مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری وزارت ارتباطات برعهده داشت.احمدیان در این نشست عنوان کرد که یکی از وظایف اصلی کارگروه فناوری های پیشران آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه است.

وی در ادامه افزود کمیسیون فناوری اطلاعات و اتاق بازرگانی جایگاه ویژه خود را دارد که میتواند مصوبات کارگروه را از مجاری قانونی و نهادهای دولتی پیگیری کند. که از جمله این راه ها برای به ثمر رسیدن مصوبات کارگروه پیگیری آن در کمیته ماده ۱۲ و شورای مشورتی دولت و بخش خصوصی است. احمدیان تاکید کرد: ما باید موضوعات را کارشناسی تر دنبال کنیم و در این کارگروه به شکل دقیق و روشن در حوزه فناوری­های پیشران و حوزه ICT دقیقا چه میخواهیم و آن را در قالب یک طرح و مصوبه به اتاق بازرگانی ارایه دهیم تا از این طریق دولت را نیز توجیه کنیم. چالش اصلی این است که دولت چیزی را که نمی­ شناسد ابتدا جلوی آن را می گیرد. احمدیان با تاکید بر آگاهی بخشی و اطلاع رسانی گفت: ما باید ابتدا طرحی را آماده کنیم تا بتوانیم از آن دفاع کنیم. تنها راه برای پیشبرد اقدامات مذاکره و تعامل و تولید خوراک برای آگاهی بخشی است.

یکی از دغدغه های اعضای کارگروه در این نشست جایگاه آن بود و سوالی که مطرح شد این بود که آیا میتوان به عنوان مدعی العموم این کارگروه مسایل خود را طرح کند که احمدیان در پاسخ به این موضوع گفت که کارگروه زیر مجموعه کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران است و از این جایگاه قانونی می توانیم مکاتبات و مطالبات خود را پیگیری کنیم.

رییس کارگروه فناوری­های پیشران در ادامه عنوان کرد که مهمترین کار کارگروه در راستای بهبود فضای کسب و کار است. نباید فضا بگونه ای باشد که دولت برای یک موضوع آیین نامه ۵۰ بندی تهیه کند و بخش خصوصی دست و پا بزند تا دو بند از آن را که برای آنها دست و پا گیر است را حذف کند. باید مسیر به سمتی پیش برود که از همان ابتدا و با همکاری بخش خصوصی آین نامه ها تهیه و تنظیم شود. ما باید در گام نخست یک مساله ای را طرح کنیم و آن را به نتیجه برسانیم تا بتوانیم به هدف اصلی خود از تشکیل این کارگروه دست پیدا کنیم.

۲۰۰۰ ورشکسته در مسیر استخراج  ارز الکترونیک

در حاشیه این نشست محمد اعلم ملکی از کارشناسان حوزه بازیابی اطلاعات و محمدرضا شرفی از انجمن بلاکچین ایران از مشکلات استخراج ارزهای الکترونیکی گفتند. سال ها پیش موضوع استخراج ارزهای الکترونیکی و مخازن تولید آن با دولت صحبت کردیم ولی توجهی نشد تا به یک بحران رسیدیم و اکنون برخی گزارش ها حاکی از آن است که بیش از ۲هزار نفر در حوزه استخراج ارزهای الکترونیک ورشکسته شدند. چرا که زمانی دولت تصمیم گرفت وارد این جریان شود که دیگر نمیتوانست جلوی آن را بگیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز