خبرگزاری کار ایران

در بازدید از فولاد هرمزگان مطرح شد؛

تشکیل ستاد زنجیره فولاد این صنعت را متوازن خواهد کرد

asdasd
کد خبر : ۸۴۴۳۷۴

هیات عامل ایمیدرو در خصوص تولید ١٠ میلیون تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی و صنایع معدنی خلیج فارس گفت: کنسرسیوم تولید ١٠ میلیون تن فولاد، تشکیل شده و شرکت‌های علاقه‌مند آمده هستند. در حال حاضر هیات اجرایی تشکیل تا شرکت تاسیس شود. مصمم هستیم با توجه به زیرساخت‌های منطقه ویژه و آمادگی شرکت‌های بزرگ انشاالله این اتفاق بیفتد.

به گزارش ایلنا، غریب پور، در بازدید از فولاد هرمزگان در خصوص تدابیر ایمیدرو جهت تامین مواد اولیه شرکت‌های فولادی تاکید کرد: باید زنجیره متوازن بشود . با تشکیل ستاد زنجیره فولاد و احیاء آن، زنجیره متوازن خواهد شد و باید یک نظم و انسجامی بین شرکت‌های سنگ آهنی و شرکت‌های فولادی ایجاد شود. تشکیل کمیته سنگ مقدمه این امر بوده و تشکیل ستاد زنجیره فولاد هم این موضوع را تکمیل می‌کند.

غریب پور در بازدید از خط ریخته گری فولاد هرمزگان و در خصوص برگزاری اولین کنفرانس ملی ریخته‌گری مداوم فولاد که توسط  فولاد هرمزگان در تاریخ ٢٧و ٢٦ آذر ماه در بندرعباس برگزار می شود، گفت: ما در زمینه ساخت تجهیزات و بومی سازی رشد خیلی خوبی داشتیم؛ ولی در حوزه ریخته گری رشد چندانی نداشتیم؛ بنابراین هر اقدامی در این خصوص با همکاری سازمان‌های مربوطه مثل پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان، دانشگاه‌ها و فولاد سازان بزرگ یک ضرورت است و ما حمایت می‌کنیم .

عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در بازدید از فولاد هرمزگان گفت: در خصوص برنامه  فولاد مبارکه برای  توسعه فولاد هرمزگان، برنامه کوتاه مدت ما افزایش 1.5 میلیون به ٢ میلیون تن تولید تختال و در مرحله دوم احداث یک خط نورد برای تولید پلیت میل است .

وی ادامه داد:‌در برنامه دراز مدت هم قصد داریم پروژه تولید ١٠ میلیون تن  فولاد را برای فولاد مبارکه، باتوجه به ظرفیت‌های  فولاد هرمزگان در بندرعباس پیش ببریم .

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: ما به دنبال فعالیت‌های تکنولوژیک هستیم و قطعا بخش متالورژی و ریخته گری برای تولید محصولات جدید و یا با کیفیت بسیار ضروری است و ما از برگزاری فعالیت‌های علمی از جمله اولین کنفرانس ریخته گری مداوم فولاد که در آذر ماه به همت شرکت  فولاد هرمزگان برگزار می شود، حمایت می کنیم و اقدام بسیار مثبتی است .

عظیمیان درخصوص احداث  خط نورد ٢ فولاد مبارکه  و ضرورت ایجاد آن گفت: قطعا این امر به صنعت کشور کمک خواهد کرد و امیدواریم قبل از پایان سال کار شروع شود .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز