خبرگزاری کار ایران

مدیر HSE شرکت فولاد آلیاژی ایران درگفت‎وگو با ایلنا؛

دنبال ارائه ایمنی تخصصی در صنعت فولاد هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۴۳۳۷۳

مدیر واحد بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران گفت: به دنبال طراحی و پیاده سازی فرآیندی هستیم تا به وسیله آن بتوان ایمنی تخصصی را در فولادسازی به کارگران آموزش داده و ان را در سطح کارخانه پیاده سازی نماییم.

مهدی قیصری در گفت‎وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در مورد ارتقاء جایگاه HSE کارخانه فولاد آلیاژی گفت: باتوجه به اهمیت مقوله های ایمنی، محیط زیست و بهداشت حرفه‎ای، از اردیبهشت ماه سال جاری، بخش HSE  از  زیر مجموعه مدیریت منابع انسانی منفک شده و  به عنوان یک جایگاه مستقل زیرمجموعه عالی ترین مقام سازمان (مدیرعامل)  شروع به کار کرد.

وی با بیان اینکه یکی  از مهمترین وظایف این واحد، ایمن سازی مراحل و فرآیند تولید است، در ارتباط با احتمال آسیب کارگران در اثر عوامل زیان آور محیط کار گفت: از سالیان گذشته شناسایی، اندازه گیری و کنترل عوامل زیان اور محیطی، کنترل، کاهش مستمر و اثربخش آنها روی سلامت پرسنل در دستور کار شرکت قرار داشته و انجام شده است. در سال جاری نیز بر اساس آیین نامه‌های ابلاغی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین روش اجرایی وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت، ارزیابی در خصوص استخراج و کنترل عوامل زیان اور محیط کار و تعریف تخصصی اقدامات اصلاحی به منظور کنترل حداکثری انها در دستور کار قرار گرفته است و این فرآیند برای نخستین بار، به صورت پایلوت صنایع فولادی استان در شرکت فولاد الیاژی ایران  پیاده سازی خواهد شد.

مدیر واحد بهداشت، ایمنی و محیط ‌زیست شرکت فولاد آلیاژی ایران تشریح کرد: با توجه به اهمیت و وزن بالای آلاینده‌های صوتی شغلی و گرد و غبار به عنوان عوامل غالب در فرآیند تولید فولاد، کنترل حداکثری آنها از طریق تنظیمات و کنترل عملکرد صحیح تجهیزات، وضعیت مناسب غبارگیرها و تامین لوازم حفاظت فردی متناسب با مخاطرات محیطی به صورت مداوم انجام می‌گیرد.

وی در مورد کنترل پرتوهای یونساز در بخشی از فرآیند تولید نیز گفت:‌ تمام تلاش انجام شده است تا با مضرات این پرتوها با استفاده از تجهیزات و همچنین تمهیدات لازم در فرآیندها در بالاترین سطح کنترل شده است. همچنین در این راستا با بهره گیری از کارشناس فیزیک بهداشت، ارسال و دریافت بازخورد اندازه‌گیری‌ها با سازمان ملی انرژی اتمی، تعامل دو سویه وجود دارد که نهایت  هدف شرکت فولاد آلیاژی ایران، ایجاد محیط سالم و بدون مخاطره برای کارگران است.

وی با بیان اینکه واحد درمانی این کارخانه نیز جزء یکی از بهترین‌های استان است، گفت:‌ پزشک و امکانات بیمارستانی به صورت کامل در کارخانه فولاد آلیاژی ایران وجود دارد تا درصورت بروز هرگونه بیماری یا حادثه در کوتاهترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت پذیرد.

قیصری اظهار کرد: هدف‌گذاری شده است تا در سال آینده به عنوان یک جایگاه برتر درحوزه HSE  در کشور مطرح شده و بتوانیم در سطح انجمن جهانی تولید کنندگان فولاد ( World steel association) ) نیز دستاوردهای مجموعه را ارائه نماییم.

وی اظهار کرد:‌ در حال طراحی فرآیندی هستیم که به وسیله آن با همکاری تمام فولادسازان برتر کشور به کارگران فولاد آموزش تخصصی بدهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز