خبرگزاری کار ایران

درستی تاکید کرد:

ضرورت جلوگیری از فرارهای مالیاتی به‌جای سخت‌گیری به اصناف

asdasd
کد خبر : ۸۴۱۵۲۶

ابراهیم درستی اظهار کرد: تمامی مغازه‌ها و واحد‌های صنفی سردری دارند که روی آن مشخص شده در چه صنفی فعال هستند. آنها می‌خواهند مالیات بپردازند اما آیا سازمان امور مالیاتی رکود این چند وقت را قبول دارد؟

به گزارش ایلنا به نقل از اتاق اصناف ایران، نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران و عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران در پنجمین اجلاس هفتمین دوره هیات نمایندگان اتاق اصناف ایران گفت: در این نشست رئیس سازمان امور مالیاتی عنوان کردند برخی واحد‌های صنفی تاکنون مالیاتی کمتر از آنچه باید پرداخته‌اند که بعد از شفاف‌سازی درآمدها مشخص شده که براساس قانون باید مالیات بیشتری بپردازند. در این مورد بحثی نیست و ما نیز قانون را قبول داریم اما اگر به یک‌واحد صنفی مراجعه کردید و دیدید مالیات قطعی سال‌های قبل او بالاتر از آنچه باید، بوده است، آیا مالیات او کاهش خواهد یافت؟

درستی اظهار کرد: تمامی مغازه‌ها و واحد‌های صنفی سردری دارند که روی آن مشخص شده در چه صنفی فعال هستند. آنها می‌خواهند مالیات بپردازند اما آیا سازمان امور مالیاتی رکود این چند وقت را قبول دارد؟

نماینده اصناف در سازمان امور مالیاتی افزود: اشاره شد که باید درآمدهای مالیاتی افزایش یابد؛ مشکلی نیست؛ درآمدهای مالیاتی افزوده شود اما از محل فرار مالیاتی این نیاز تامین شود و نه اینکه به واحدهای صنفی که مالیات می‌پردازند سخت‌گیری شود و برگه‌های تشخیص چند برابری برای آنها نوشته شود. این عادلانه نیست.

وی گفت: اصناف با پرداخت مالیات موافق هستند اما باید مانع از فرارهای مالیاتی بزرگ شد. اگر درآمدهای مالیاتی کم است، باید مانع از فرارهای مالیاتی شد و مالیات‌ها را از آنجا گرفت که گرفته امروز گرفته نمی‌شود.

درستی تصریح کرد: اصناف همواره مظلوم واقع می‌شوند. همچنان که هزینه‌های بازرسی ما نیز به اصناف بازگردانه نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز