خبرگزاری کار ایران

فراوانی کالا نوسانات قیمتی را کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۳۱۷

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: ذخایر کالایی کشور در سطح مطلوبی قرار دارد و این فراوانی کالا نوسانات قیمتی را نیز کاهش داد.

به گزارش ایلنا از وزارت صمت، حسین مدرس خیابانی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص کنترل بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها پس از اجرای طرح افزایش قیمت بنزین که با حضور وزیر صمت برگزار شد، بیان کرد: پس از اجرای این طرح در 3 حوزه تامین، توزیع و نظارت در بازار فعال شدیم و کارها را جلو بردیم که بخشی از کاهش تبعات مربوط به تامین کالاها بوده است.

فراوانی کالا نوسانات قیمتی را نیز کاهش داد

وی با اعلام اینکه قبل از اجرای طرح بسیاری از کالاهای ما تامین شده بود، تصریح کرد: فراوانی کالا به تبع اثرات قیمتی را نیز کاهش داد و در این خصوص اقدام ویژه ای انجام شده بود.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اعلام اینکه ذخایر کالایی کشور در سطح مطلوبی قرار دارد، گفت: در شبکه توزیع نیز کالا به موقع و به اندازه توزیع می‌شود و تخفیف‌ها و حراج‌ها هم در فروشگاه‌های سطح کشور وجود دارد.

مدرس خیابانی با اعلام اینکه مردم شکایات خود را در خصوص تنظیم بازار از طریق سامانه 124 و اپلیکیشن آپ و سایر راه های ارتباطی ارسال کنند، افزود: ستاد تنظیم بازار در بخش نظارت بر خدمات نیز ورود کرده است و مردم در صورت مشاهده تخلف در این حوزه هم می توانند گزارشات خود را برای رسیدگی ارسال کنند.

قیمت 73 قلم کالای رصد شده افزایشی نداشته است

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با اعلام اینکه رصد و پایش مداوم کالاهای اساسی و روزمره مردم در دستور کار است، گفت: از صد قلم کالای رصد شده قیمت 73 قلم کالا یا کاهشی بوده یا ثابت بوده است که از این 73 قلم نیز قیمت43 قلم ثابت و قیمت 30 قلم دیگر کاهشی بوده است.

مدرس خیابانی اضافه کرد: از 27 قلم کالای افزایش یافته نیز قیمت 20 قلم کالا کمتر از 5 درصد و قیمت 7 کالا بالای 5 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز