خبرگزاری کار ایران

نگاهی به اداره طراحی آمیزه و پژوهش­‌های مواد گروه صنعتی بارز

asdasd
کد خبر : ۸۳۸۲۴۹

بخش طراحی آمیزه و پژوهش های مواد در اداره کل تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز در قالب یک تیم پرکار و پایبند به خط مشی و راهبردهای سازمان تعریف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات گروه صنعتی بارز علیرضا بنی اسد، مدیر اداره طراحی آمیزه و پژوهش­های مواد در مطلبی به معرفی اداره آمیزه و پژوهش های مواد بارز پرداخته است:

بر هیچ متخصصی در صنعت تایر پوشیده نیست که یکی از تأثیر گذارترین عوامل در کیفیت این محصول، آمیزه لاستیکی است. به این طریق می­توان به نقش قسمت طراحی آمیزه و پژوهش­های مواد به عنوان یکی از رکن­های اصلی تحقیق و توسعه در این حوزه پی برد. این بخش در اداره کل تحقیقات و توسعه گروه صنعتی بارز در قالب یک تیم پرکار و پایبند به خط مشی و راهبردهای سازمان تعریف شده و همواره در راستای تحقیق و پژوهش در حوزه آمیزه کاری و توسعه محصول گام برداشته است. در سال­های اخیر طراحی آمیزه­های مرتبط با پروژه های تایر سبز سواری و باری ( کاهش مقاومت غلتشی و جایگزینی مواد پر خطر مطابق مقررات REACh)، بهبود چنگ زنی خیس (در راستای الزامات خودروساز رنو)، رویه تایر زمستانی رادیال سواری، رویه تایر ویژه تاکسی، و ارتقاء مقاومت فرسایشی رادیال باری به همت 9 کارشناس متخصص در حوزه علوم و مهندسی پلیمر و شیمی و 4 تکنسین مجرب با موفقیت به پایان رسیده است. همچنین کسب گواهی E-MARK برای تعداد زیادی از سایزها به عنوان یک دستاورد ارزشمند در چهارچوب کارگروه های چند تخصصی با همکاری سایر ادارات تحقیقات و توسعه محقق شده است.

این در حالیست که علاوه بر پروژه های مذکور چندین پروژه و فعالیت در زمینه بهبود فرایند اختلاط و کیفیت آمیزه نیز در این اداره در حال اجرا است. به گونه­ای که کارشناسان در روند پایش و ارتقاء کیفیت تایرهای جاری خط تولید مشارکت کرده و همواره واحدهای پشتیبانی و فرآیند نواحی پنج­گانه تولید را نیز همراهی می­کنند. طراحی آمیزه جدید برای کاهش عیب ترک بین شیاری در گروه محصولات بایاس سنگین و نیمه سنگین، طراحی آمیزه سایدوال جدید برای برطرف کردن سفیدک دیواره تایرهای رادیال سواری و مشارکت در تیم­های معضل گشایی و حل مسئله و بهبود KPI نواحی مختلف تولید چند نمونه از این دست است. همچنین در روزهای سخت و پرفشار تحریم به همت کارشناسان حوزه پژوهش­های مواد و همراهی همکاران پشتیبانی، مهندسی فرایند و کنترل کیفیت، با توجه به اتمام و یا کاهش موجودی بسیاری از مواد اولیه و کائوچوها بررسی­ها و آزمایشات لازم در کوتاه­ترین زمان ممکن انجام گرفته و جایگزین این مواد در آمیزه­ها به گونه­ای که خللی در کیفیت ایجاد نشود معرفی شده تا از توقف خط تولید این کالای استراتژیک در حوزه حمل و نقل ممانعت شود.

در این میان آنچه در اجرای پروژه­ها بیش از هر چیز مورد توجه قرار می­گیرد حرکت در چهارچوب طرح­ریزی پیشاپیش کیفیت محصول (APQP) است. روند APQP از مرحله طرح­ریزی، طراحی و توسعه محصول، طراحی و توسعه فرایند، صحه­گذاری محصول و فرایند و در نهایت بازخورد ارزیابی و اقدامات اصلاحی به صورت کامل در اجرای تمام این پروژه ها رعایت می­شود.

از طرفی آزمایشگاه طراحی آمیزه نیز با بهره­مندی از تجهیزات آزمون­های فیزیکی-مکانیکی، رئولوژیکی، تریبولوژیکی و امکان اختلاط و پخت در مقیاس کارگاهی علاوه بر پروژه های داخلی، وظیفه پشتیبانی از آزمایشگاه کنترل کیفیت را نیز از طریق تولید آمیزه آزمایشی و انجام آزمون های Level check بر روی آمیزه‌های خط تولید برعهده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز