خبرگزاری کار ایران

در دیدار سفیر ازبکستان و وزیر صمت مطرح شد:

اعلام آمادگی ایران و ازبکستان برای افزایش مناسبات تجاری و صنعتی

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۶۱

وزیر صنعت در دیدار سفیر ازبکستان گفت: شرایط تجارت در سال‌های اخیر بین ایران و ازبکستان نسبت به گذشته تسهیل شده و زمینه‌های همکاری بسیاری بین دو کشور وجود دارد که باید برای استفاده هرچه بیشتر از آنها تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، رضا رحمانی در دیدار با بهادر عبدالله‌یف با اشاره به اینکه دو کشور ظرفیت‌های بالایی برای توسعه مناسبات در حوزه مختلف دارند که باید مورد استفاده قرار گیرد افزود: برای رفع موانع پیش روی تجار آمادگی کامل داریم و باید با اعزام هیات‌های اقتصادی ایرانی و پذیرش هیات‌های ازبکستانی روابط اقتصادی دو طرف تقویت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین بر همکاری و تعامل بیشتر بخش خصوصی دو کشور به عنوان بازوی توانمند اقتصادی دولت ها تاکید و تصریح کرد: افزایش سطح مبادلات و توسعه مناسبات اقتصادی با کشورهای همسایه از اولویت های اصلی ایران است و برای تحقق این هدف باید ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به درستی شناخته و معرفی شود.

یاد آور می‌شود کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ازبکستان در آذرماه سال جاری با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت در تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار خواهد شد و اسناد همکاری های اقتصادی به امضا خواهد رسید.

همچنین همایش فرصت های تجاری دو کشور با حضور تجار بخش خصوصی ایران و ازبکستان در خلال برگزاری کمیسیون مشترک در ازبکستان برگزار می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز