خبرگزاری کار ایران

در سال جاری؛

برنامه انتقال هزار هکتار کشت سبزی و صیفی به گلخانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۲۶۰۰۶

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی پیش‌بینی کرد در سال جاری بر اساس سطح ابلاغی انتقال کشت سبزی و صیفی در هزار هکتار به‌صورت کامل اجرایی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا تقوی مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی با اشاره به ابلاغ وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر انتقال کشت سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل شده و گلخانه‌ای، گفت: ۸ استان اصفهان، تهران، جنوب کرمان، فارس، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و یزد به عنوان پایلوت در این طرح انتخاب شده‌اند.

وی با بیان اینکه مجموع سطح ابلاغی برای این استان‌ها در سال جاری یک هزار هکتار بوده است، گفت: بر این اساس سه برابر ظرفیت سطح ابلاغی برای اجرای طرح، شناسایی شده است.

مدیرکل دفتر امور گلخانه، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی افزود: ظرفیت سه برابری در استان اصفهان برابر با ۱۲۰ هکتار، تهران ۳۰۰ هکتار، در جنوب کرمان ۳۰۰ هکتار، خراسان رضوی ۵۰۰ هکتار، فارس ۱۰۰۰ هکتار، سیستان و بلوچستان ۳۵۰ هکتار، هرمزگان ۳۰۰ هکتار و یزد ۱۵۰ هکتار شناسایی شده است.

تقوی با تاکید بر اینکه شناسایی ظرفیت های یاد شده تا پایان نیمه اول سال جاری انجام گرفته است، گفت: از ۳ هزار و ۲۰ هکتار در نظر گرفته شده، یک هزار و ۲۴۰ هکتار واجد شرایط برای انتقال سبزی و صیفی از فضای باز به محیط های کنترل شده و گلخانه‌ای در این ۸ استان بوده است.

وی افزود: بنا شده تا این اراضی برای دریافت پروانه بهره برداری و سایر امور به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مراجعه کنند.

تقوی در پایان بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بر اساس سطح ابلاغی انتقال کشت سبزی و صیفی در هزار هکتار به‌صورت کامل اجرایی شود، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال آتی نیز کلیه استان‌های کشور باید کشت سبزی و صیفی را از فضای باز به محیط‌های کنترل‌شده و گلخانه‌ای انتقال دهند؛ همچنین این موضوع در سایر استان‌ها نیز در حال اطلاع‌رسانی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز