خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل گروه صنعتی سدید در گفت‌وگو با ایلنا؛

صادرات غیر نفتی موتور محرک توسعه اقتصادی در شرایط تحریم

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۸۵۷

مدیرعامل گروه صنعتی سدید در مورد اهمیت صادرات و توسعه آن در شرایط تحریمی گفت: صادرات غیرنفتی با توجه به استراتژی کلان پرهیز از خام فروشی و صدور محصولات نهایی زنجیره‌های تولیدی صنایع، به دلیل ارزش افزوده بالا، سبب توسعه و پیشرفت اقتصادی در تمامی کشورها است.

امیرحسین کاوه درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا عنوان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به کاهش ارزش پول ملی متاثر از تحریم‌های غرب،کاهش فروش نفت و درآمدهای ارزی کشور؛ افزایش صادرات غیر نفتی علاوه بر سایر دلایل علمی و توجیه اقتصادی؛ در شرایط آرایش جنگ اقتصادی دشمنان، به عنوان یک وظیفه ملی و میهنی بر عهده شرکت‌های تولیدی و خدماتی؛ بعنوان سربازان جنگ اقتصادی است. بنابراین همانگونه که مشخص است، صادرات به عنوان یکی از مهمترین ارکان توسعه کشور، سبب رونق تولید و توسعه صنایع و کسب و کارهای کشور شده و می‌توان از آن به عنوان موتور محرک توسعه اقتصادی در شرایط تحریمی نام برد.

صادرات غیر نفتی موتور محرک توسعه اقتصادی در شرایط تحریم

وی ادامه داد برنامه های دولت جهت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی در راستای تدوین بودجه سال 1399 ، اهمیت توجه به صادرات غیر نفتی و برگشت ارز حاصله به چرخه اقتصادی کشور را بیش از پیش مورد توجه قرار می دهد. اهمیت این موضع تا جایی است که مسئولان اقتصادی و صنعتی کشور، خصوصا طی یک‌سال و نیم اخیر به کرات صادرات غیر نفتی، توسعه و رفع موانع آن را از اصلی ترین و حیاتی‌ترین اولویت‌های کشور دانسته اند.

کاوه اظهار کرد: در این راستا بررسی مسایل و مشکلات شرکت‌های صادراتی  و نیز ارائه تسهیلات مورد نیاز مرتبط؛ موضوع مهمی است که باید توسط دست‌اندرکاران و تصمیم گیران کلان این حوزه در کشور مورد توجه قرار گرفته تا استمرار و رشد صادرات غیر نفتی در نهایت منتج به  توسعه اقتصادی هر چه بیشتر  کشور شود.

وی افزود: برخی از این  چالش‌ها و نیز تسهیلات درخواستی بنگاه‌های اقتصادی شامل مواردی همچون: برطرف کردن مشکلات نقل و انتقال پول، ضمانت نامه‌ها، وام ها و … در راستای کاهش هزینه‌های مرتبط و نهایتا کاهش هزینه‌های فروش محصولات و خدمات برای افزایش رقابت‌پذیری با سایر شرکت‌ها و توجیه پذیری اقتصادی حضور در بازارهای هدف، بررسی دقیق بازارهای هدف از طریق وزارت خارجه و ارائه گزارشات مرتبط به بنگاه های اقتصادی، تسهیل در اخذ بیمه‌نامه‌های معتبر دولتی مرتبط با کاهش ریسک صادرات در بازارهای هدف بین‌المللی، تسهیل شرایط صادرات محصول و خدمات از منظر استانداردهای موجود در بازارهای هدف؛ تسهیل در تامین مواد اولیه مورد نیاز جهت تولید و صادرات با شرایطی مناسب؛ تهاترکالا و خدمات با بازارهای هدف، تسهیل در بازاریابی و امکان پرزنت توانمندی‌های داخلی به طرف‌های خارجی از طریق رایزن‌های تجاری و سفارتخانه‌ها، بررسی امکان تسهیل قوانین تجاری کشورهای هدف از طریق عقد قراردادهای ترجیهی مورد نیاز با مشورت بخش خصوصی، تسهیل قوانین مرتبط با بخش‌های گمرک، حمل‌و نقل، صدور ویزا و … و تسهیل در اخذ مجوزهای مرتبط در بازارهای هدف؛ می‌شود.

صادرات غیر نفتی موتور محرک توسعه اقتصادی در شرایط تحریم

کاوه در ادامه عنوان کرد: در این راستا گروه صنعتی سدید نیز به عنوان یک هولدینگ صنعتی که بیش از 50 سال سابقه حضور در عرصه صنعت کشور را دارد همواره به صادرات و حضور در بازارهای بین‌المللی توجه ویژه‌ای داشته است. به گونه‌ای که در آخرین حضور خود در بازارهای بین‌المللی در سال 1394 موفق به انعقاد قرارداد با شرکت ملی گاز ترکمنستان در خصوص تولید و ارسال 200 کیلومتر لوله 56 اینچ گاز، شده و بر همین اساس نیز به عنوان صادر کننده نمونه ملی لوح تقدیر را از وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت دریافت کرد.

وی اظهار امیدواری  کرد: با برطرف شدن مشکلات مرتبط در حوزه بازارهای صادرات غیرنفتی که بنگاه‌های خصوصی با آنها دست به گریبان هستند، شرکت‌های خصوصی از جمله گروه صنعتی سدید بتوانند با تکیه بر توان دپارتمان‌های توسعه بازار خود به بازارهای جدیدی در کشوررهای همسایه، جهت ارائه محصولات و خدمات خود دست پیدا کرده و سهم خود را در راستای توسعه اقتصادی کشور ایفا کند.

کلیپ فعالیتهای انجام شده شرکت لوله سازی ماهشهر سدید، در خصوص پروژه صادراتی تولید 200 کیلومتر لوله قطور فولادی 56 اینچ خطوط انتقال گاز در سال  1394

حجم ویدیو: ۴۵.۷۵M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۸:۰۷ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز