خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت‌وگو با ایلنا؛

شرکت هفت الماس هنوز به هشدارهای سازمان محیط زیست پاسخ نداده است/ سرنوشت نامعلوم پسماندهای هفت الماس

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۳۹۳

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به مشکلات زیست محیطی شرکت هفت الماس گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، شرکت هفت الماس دارای دو مشکل زیست محیطی است که در مرداد ماه سال جاری به آنها هشدار داده شده و همچنان منتظر پاسخگویی هستیم.

گروه خبری خبرگزاری کار ایران (ایلنا) اقدام به تهیه گزارش میدانی از شرکت صنایع هفت الماس کرده است. آنچه در این بازدید مورد توجه قرار گرفت، مشکلات زیستی محیطی این شرکت بود. خبرگزاری ایلنا بنا بر رسالت حرفه‌ای اطلاع رسانی خود در این خصوص با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین به گفت‌وگو نشست.

حسن عباس نژاد، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست استان قزوین در تاریخ 14 مرداد ماه سال جاری، آخرین گزارش خود را از شرکت هفت الماس تهیه کرده و طی نامه مکتوب به آن شرکت مهلت داده شده است که نسبت به رفع مشکل محیط زیستی خود سریعا اقدام کند که در صورت عدم همکاری قانونا با آنها برخورد خواهد شد.

وی اظهار کرد:‌ مشکل اصلی در مدیریت لجن تصفیه خانه است. لجن تصفیه خانه پس از آبگیری و خشک شدن به سایت پسماند ویژه عصر صنعت سبز کاسپین منتقل می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین مهمترین مشکل زیست محیطی شرکت صنایع هفت الماس را بحث پسماند عنوان کرد و افزود: لجن و پسماند نیمه جامد واحد، نگهداری می‌شود که این امر مشکلاتی از نظر مدیریت پسماند ایجاد می‌کند. در آخرین بازدید، از واحد خواسته شده است که پسماندها را در شرایط بهتر و به دور از عوامل جوی نگهداری کنند. زیرا وجود پسماند، مشکلات زیست محیطی برای خاک و آب منطقه ایجاد خواهد کرد.

وی بیان کرد:‌ حدود دو ماه پیش در بارگیری پسماند ویژه به مقصد عصر صنعت سبز کاسپین، وضعیت خودرو مطلوب نبوده است که از انتقال ممانعت بعمل آمد و از شرکت خواسته شده ملاحظات را رعایت کنند.

عباس نژاد با بیان اینکه اکثر دودکش‌ها سیستم کنترلی ندارند، گفت: ۴ دودکش برای بویلر و ۹ دودکش بر روی بخش‌های اسیدشویی و گالوانیزه و آنیل و نورد وجود دارد که اکثر آنها سیستم کنترلی ندارند.

وی تصریح کرد: سیستم آنلاین بر روی خروجی تصفیه خانه فعال نیست و بنا بر اعلام واحد، درحال تعمیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز