خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان توسعه تجارت:

کالاهای با ارزش افزوده بالا و محصولات دانش بنیان در اولویت صادرات

asdasd
کد خبر : ۸۲۵۲۷۴

در حال حاضر اولویت های صادراتی سازمان توسعه تجارت ایران از لحاظ بازار، کشورهای همسایه و شرکای مهم و از نظر کالایی، کالاهای با ارزش افزوده بالا مانند کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات و محصولات دانش بنیان است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف اساسی ما همواره در سازمان توسعه تجارت ایران تشکل گرایی برای رسیدن به توسعه صادرات است.

حمید زادبوم اظهار داشت: از نمونه‌های هدف گذاری برای توسعه صادرات می توان به دو سال مذاکرات موفقیت آمیز اوراسیا، عقد توافقنامه‌های دوجانبه و چندجانبه، ایجاد مشوق های صادراتی در قالب پرداخت درصدی از هزینه‌های حضور در نمایشگاه های بین المللی و هیات های تجاری، برگزاری دوره‌های آموزشی رایگان و فعالیت مرکز آموزش های بازرگانی در 31 استان اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه سازمان توسعه تجارت ایران برای شناسایی بازارها بسیج شده است تا اطلاعات آن را در اختیار تشکل ها قرار دهد، گفت: از برنامه سوم توسعه تاکنون، همه ساله صادرات محور اصلی بوده و در راستای آن هدف گذاری شده است که موفق بودن یا نبودن آن بسته به عملکرد دولت و بخش خصوصی دارد.

زادبوم اظهار داشت: چارچوب راهبرد توسعه صادرات که در سال 91 و پیش از ابلاغ اقتصاد مقاومتی تدوین شده بود، حفظ شده و هر سال نقشه راه صادرات بر اساس آن تدوین شده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: با صدور بخشنامه‌ای بر اساس ماده 11 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات، اگر صادرکننده یا حتی واردکننده‌ای متضرر شود با ارائه ی مدارک موثق میتوانیم مجوز موردی و خاص صادر کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تغییرات نرخ ارز در سال گذشته بیان کرد: این تغییرات برنامه‌ریزی شده نبود و به دلیل شرایط ویژه، به صادرکنندگان و به خصوص تولیدکنندگانی که عمده مواد اولیه آنان از خارج از کشور تامین می گردید، شوک وارد کرد.

این مقام مسئول اظهار داشت: از آنجایی که ساختار اقتصادی ما صادرات محور نبوده، هنوز تولید صادراتی در کشور بحث جدیدی به حساب می‌آید و هنوز ظرفیت صادراتی در بخش رقابت پذیر تولید کم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز