خبرگزاری کار ایران

در کنفرانس استیل پرایس؛

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان مرد سال فولاد شد

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۸۶۹

منصور یزدی‌زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس استیل پرایس به‌عنوان مرد سال فولاد ایران معرفی شد.

به گزارش ایلنا، مدیرعامل ذوب آهن اصفهان لوح ویژه مرد سال فولاد را از خداداد غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو دریافت کرد.

شایان ذکر است این انتخاب از طریق نظر سنجی از فعالان بازار فولاد و مواد اولیه صورت گرفته است . طی کنفرانس های مجموعه استیل پرایس از مدیران نخبه فولادی هر سال تجلیل می شود .

ششمین کنفرانس استیل پرایس (با موضوع زنجیره فولاد، نوآوری و ظرفیت های پنهان) با حضور دکتر  خداداد غریب پور رییس هیات عامل،ایمیدرو،دکتر بهرام سبحانی رییس انجمن تولید کنندگان فولاد ایران،دکتر سیف اله امیری مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، مدیران عامل شرکت های فولادی و  مسئولان و دست اندر کاران صنعت فولاد کشور، یکشنبه بیست و یکم مهرماه در سالن همایش های هتل استقلال تهران برگزار شد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو : از سال 1414 وارد کننده سنگ آهن می شویم

غریب پور رئیس هیات عامل ایمیدرو در کنفرانس استیل پرایس گفت  :ذوب آهن اصفهان در صنعت ریل خلق ارزش بالایی انجام داد و باعث تاسف است که این شرکت پیشگام صنعت فولاد کشور با کمبود سنگ آهن مواجه است.

وی عوارض 25 درصدی بر صادرات سنگ آهن را یک اقدام مناسب در جهت مقابله با خام فروشی توصیف نمود و گفت : در ایمیدرو کمیته سنگ آهن تشکیل شده است چرا که سنگ آهن موضوع استراتژیک امروز صنعت فولاد کشور است و اولویت ما ممانعت از خام فروشی است .

رئیس هیات عامل ایمیدرو تصریح کرد :  با ذخایر موجود از سال 1414 وارد کننده سنگ آهن می شویم و لذا جلوگیری از صادرات سنگ آهن و گسترش فعالیت های اکتشافی باید در اولویت باشد.

۳۰ درصد محصولات طویل فولاد کشور در ذوب آهن تولید می شود    

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در کنفرانس  استیل پرایس گفت: ذوب آهن اصفهان با سابقه بیش از نیم قرن تولید فولاد هم اکنون در مرز چهار میلیون تن تولید قرار دارد اما همان طور که سایر بزرگواران اشاره نمودند امروز در زنجیره فولاد ظرفیت های خالی بسیاری وجود دارد که ذوب آهن اصفهان نیز متاسفانه از این امر مستثنی نیست.

وی افزود: میزان ۳۰ درصد از محصولات طویل فولادی کشور در این شرکت تولید می شود.

همچنین تنها شرکتی هستیم که گواهینامه کرز را در ایران داریم و از طریق آن می توانیم محصول میلگرد را به کشورهای اروپایی صادر نماییم.‌

توانایی تولید نواع ریل از مرحله تولید شمش تا نورد محصول را دارا هستیم 

مدیرعامل شرکت در ادامه به تولید ریل پرداخت و خاطر نشان کرد: انواع ریل از مرحله تولید فولاد تا سایزها و گریدهای مختلف در این شرکت تولید می شود که هم اکنون در خط میانه بستان آباد این محصول استراتژیک و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا به کار گرفته شده است.

آرزوی ایرانیان برای تولید ریل به ثمر نشست

یزدی‌زاده اضافه کرد : آرزوی ایرانیان برای تولید ریل در ذوب آهن اصفهان به ثمر نشست و بعد از سالیان سال واردات ریل ذوب آهن اصفهان توانست کشور را در تولید این محصول استراتژیک خودکفا کند که این افتخار بزرگ متعلق به همه ایرانیان است زیرا ذوب‌آهن اصفهان نیز متعلق به ایران است. این موفقیت بزرگ را به همه هموطنان عزیز تبریک عرض می نمایم.

تنها تولید کننده تیرآهن بال پهن هستیم

وی تصریح کرد: تنها تولید کننده تیرآهن بال پهن هستیم که آخرین سایز تولیدی ما ۳۰۰ میلیمتر بودهمچنین بیم بلانک نیز برای اولین بار در ذوب آهن اصفهان تولید شد که پیشنیاز تولید مقاطع سنگین HBاست.

مهندس یزدی زاده اظهار داشت: برای اینکه بتوانیم تولید فولاد ریل داشته باشیم نیز بود پروژه vd  گاز زدایی از چدن مذاب در کارخانه انجام شود که این مهم نیز تحقق یافت.

موفقیت ذوب آهن اصفهان در پروژه pci

این مقام مسول در ادامه به پروژه pci پرداخت و بیان کرد: این پروژه که یک آرزوی ۳۰ ساله بود نیز مراحل پایانی را سپری می کند تا از طریق این فرایند بتوانیم بخشی از کک مصرفی که انرژی مورد نیاز ما برای تولید فولاد است را بدست آوریم. همچنین بخشی از طریق زغال خارجی و فعال نگه داشتن زغالسنگ های سراسر کشور تولید می شود.

وی ادامه داد: بخشی از کک مصرفی ما را pci تامین می کند. خوشبختانه این پروژه وارد فاز راه اندازی گرم شده و همچنین به صورت مجزا بر روی کوره ها تست آزمایشی آن انجام شده است و همچنین به صورت همزمان نیز تا حدود ۵۰ کیلوگرم رسیدیم که انشاا... باید به ۱۸۰ کیلوگرم برسد.

ساخت درب های فلکسیبل باتری های کک سازی موفقیتی بزرگ در بومی سازی

بومی سازی درب های فلکسیبل باتری سه کک سازی مبحث بعدی مهندس یزدی زاده بود که وی در این خصوص گفت: حدود ۱۰ سال از عمر باتری می گذرد. اکراینی ها به دلیل تحریم بحث ساخت را تکمیل نکردند و از کشور خارج شدند لذا چینی ها را جایگزین کردیم. این دو باتری در هر طرف ۷۴ درب دارد که به ارتفاع هفت متر و وزن هر یک از آنها نیر هفت تن است که با دانش فنی،تلاش شبانه روزی و تجربه کارکنان ذوب آهن از طراحی تا ساخت و نصب انجام گرفته است. ۷۴ عدد از آنها ساخته شده و تعداد ۷۴ درب دیگر را نیز امیدواریم تا انتهای سال به پایان برسانیم.از این طریق مشکل آلایندگی زیست محیطی که ذات همه صنایع است از بین می رود و همچنین یک موفقیت دیگر در ابعاد بومی سازی،زیست محیطی و اقتصادی در کارنامه ذوب آهن اصفهان تثبیت می شود.

راه گریز از مشکلات موجود در صنعت فولاد

مدیرعامل شرکت در خصوص راه گریز از مشکلات موجود در صنعت فولاد کشور نیز گفت: استفاده از تکنولوژی‌های نوین، افزایش ارزش در زنجیره فولاد و استفاده از ظرفیت‌های غیرفعال در صنعت فولاد در این خصوص نقش تعیین کننده دارد.

یزدی‌زاده درباره مبحث تکنولوژی های نوین گفت: کاهش مصرف انرژی،حفظ محیط زیست،افزایش بهره وری و کیفیت محصول بسیار مهم هست. در زمینه کاهش مصرف انرژی پروژه هات شارژ را داشتیم.در زمینه مدیریت مصرف آب به جای آب خام پساب شهری مورد استفاده قرار گرفته است. در بحث زنجیره فولاد نیز معضل خام فروشی که همه صنایع به نوعی با آن درگیر هستند چالش های بسیاری ایجاد کرده است که در این زمینه گسترش فعالیت های تحقیق و توسعه به منظور اکتشاف معادن جدید و برنامه تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر موثر است.

مدیرعامل شرکت در ادامه به تهدیدهای پنهان زنجیره فولاد پرداخت و بیان کرد: در افق ۱۴۰۴  برای اینکه به ظرفیت ۵۵ میلیون تن فولاد برسیم زیرساخت هایی نیاز است‌. زمانی که در شرکت ملی فولاد بودم ، ستاد زنجیره فولاد با هدف اینکه مشکلات زنجیره بررسی و برطرف شود شکل گرفت. امیدواریم ستاد زنجیره فولاد که پتانسیل آن در ایمیدرو و وزارتخانه وجود دارد انشاا... مجدد شکل بگیرد تا دغدغه تامین سنگ آهن برطرف شود. اگر بخواهیم به تولید  ۵۵ میلیون تن برسیم ۳۲ میلیون تن سنگ آهن  و ۹ میلیون تن کنسانتره کم داریم که به عنوان نهاده های مورد نیاز این افق باید تامین شود.  

عوارض صادرات سنگ آهن اگر به 40 درصد برسد ، بازدارنده خواهد بود

یزدی زاده درباره تبدیل تهدیدهای فعلی به فرصت گفت: توسعه فعالیت‌های اکتشافی،جلوگیری از صادرات مواد اولیه و وضع عوارض موثر است. در این خصوص از حرکت‌هایی که انجام شده سپاسگزاریم. تولید کنندگان فولاد نیز معادن را تنها نمی‌گذارند تا طرفین از فرصت ایجاد شده بهره مند شوند. در این راستا ذوب آهن اصفهان اعلام کرد سنگ آهن معادن کوچک را به صورت نقدی خریداری می نماید.

وی گفت: عوارض بر صادرات سنگ آهن که هم اکنون به ۲۵ درصد رسیده ، جای تقدیر دارد اما امیدواریم به عدد ۴۰ درصد برسد تا بازدارندگی داشته باشد و دغدغه فولادسازان نیز برطرف شود.

وی افزود: در زمینه مشارکت و کنسرسیوم واحدهای معدنی و فولادی در پهنه های جدید  اکتشافی نیز حرکت های خوبی صورت گرفته است که به همراه جلوگیری از خام فروشی می تواند ، در تامین مواد اولیه مورد نیاز فولادسازان موثر باشد.

  گلایه مهندس عظیمیان مدیر عامل فولاد مبارکه از کمبود سنگ‌آهن

 عظیمیان مدیرعامل فولادمبارکه در این کنفرانس گفت: مدیران شرکت در چند سال پیش با خرید سهام عمده شرکت‌های معدنی، درصدد تامین سنگ‌آهن برای خود بودند لیکن امروزه با فولادساز شدن شرکت‌های معدنی معلوم شد این تدبیر کارساز نیست.

وی افزود: از تغییر رویکرد شرکت‌های معدنی در تامین پایدار موادمعدنی شرکت‌های بزرگ فولادی نا امید شده‌ایم. آنها راه خطایی طی می‌کنند. باید همانند سابق، معدن‌داران کار معدنی می‌کردند و فولادسازان، فولاد تولید می‌کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز