خبرگزاری کار ایران

بزودی با حضور رئیس‌جمهور؛

واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۲۳۱۸۸

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: واحد احیای مستقیم چادرملو که تولید آزمایش خود را از اواخر سال گذشته در مجتمع صنعتی اردکان آغاز کرده و به سرعت به ظرفیت اسمی رسانده است، بزودی با حضور رییس‌جمهور رسماً افتتاح می‌شود. این واحد فولادی قادر است سالانه یک میلیون و 550 هزار تنی آهن اسفنجی تولید کند.

محمود نوریان دلیل تاخیر در افتتاح رسمی این واحد فولادی را فشردگی برنامه‌های رییس جمهور به ویژه برنامه  دیدار های خارجی عنوان و اظهار امیدواری کرد: با سفر قریب الوقوع رئیس جمهوری به استان یزد و شهرستان اردکان این واحد عظیم صنعتی نیز رسماً افتتاح شود.

وی همچنین در خصوص بازدید هفته گذشته خود از خطوط و تاسیسات شیرین سازی  و انتقال  آب خلیج فارس به استانهای کرمان و یزد اظهار کرد: از آنجایی که شرکت معدنی و صنعتی چادرملو همواره در جهت توسعه پایدار گام برداشته است، مشارکت در این طرح نیز از اهداف کلان و توسعه بخش خود و منطقه دانسته و با سرمایه گذاری قابل توجهی در تلاش برای انتقال آب به استان یزد است به همین منظور در هفته گذشته به مدت 3 روز  به همراه مدیر عامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس برای بررسی روند اجرای طرح  از مراحل نصب و تجهیز خط لوله و تصفیه خانه این پروژه عظیم ملی و استراتژیک از بندر عباس تا یزد از ایستگاه‌های پمپاژ و خطوط بازدید به عمل آمد.

وی گفت: نصب آب شیرین کن در حال اتمام است و بخشی از پمپ‌های آبگیری از دریا درحال نصب است و به زودی آماده آبگیری می‌شود.

نوریان افزود: لوله گذاری ها تا مجتمع گل گهر سیرجان تقریباً به اتمام رسیده و امید داریم تا پایان امسال آب به گل گهر سیرجان برسد . از سیر جان نیز کار نصب خطوط برای انتقال آب به مجتمع مس سرچشمه و آز آنجا  به طور همزمان لوله گذاری به سمت استان یزد  نیز در حال اجراست؛ بطوری که بیش از 150 کیلومتر از مسیر 340 کیلومتری مس سرچشمه تا مجتمع صنعتی چادرملو لوله گذاری شده و ٥٠ کیلومتر لوله در حال نصب است و تا پایان سال کل لوله گذاری این قسمت تمام می‌شود.

مدیر عامل چادرملو اظهار امیدواری کرد طی یکسال آینده آب شیرین از خلیج فارس به استان یزد و مجتمع صنعتی چادرملو برسد .

واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو افتتاح می‌شود

نوریان همچنین اضافه کرد: هدف عمدۀ طرح شیرین سازی و انتقال آب نمک زدائی شده، توسط سه خط انتقال از خلیج فـارس به صـنایع جنـوب شرق کشور، تأمین بخشی از نیازها و مصارف آب مجتمع های تولیدی در حال بهره‌برداری و طرح‌های توسعه مجتمع های معدنی و صنعتی ، گـل گهر، مس سـرچشمـه و چادرملو در استان های کرمان و یزد  است. مسیر خط انتقال از غرب بندرعباس شروع و بعد از تأمین آب مجتمع معدنی و صنعتی گل گهر به طرف مجتمع مس سرچشمه ادامه یافته و نهایتاً به صنایع فولادی و معدنی استان یزد منتهی  می‌شود.

واحد مگامدول احیای مستقیم چادرملو افتتاح می‌شود

وی افزود: اجرای قطعه سوم طرح  به طول 340 کیلومتر از مجتمع مس سرچشمه تا صنایع فولادی در منطقه اردکان استان یزد و همچنین انشعاب به صنایع معدنی چادرملو است. قطر نامی لوله های مورد استفاده در این قطعه 1 هزارو 300 و 900 میلیمتر و دبی آب انتقالی در این مسیر 1 و نیم  مترمکعب بر ثانیه خواهد بود. در این قطعه عملیات نقشه برداری و مسیرگشایی از طریق مناقصه عمومی به پیمانکار واگذار شده، و خاتمه عملیات اجرایی مهر ماه سال 1399 پیش‌بینی شده است.

مدیر عامل چادرملو کلل سرمایه گذاری پیش‌بینی شده جهت اجرای این طرح عظیم ملی را 110 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : تا پایان سال 1397 بیش از 47 هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز