خبرگزاری کار ایران

در شش ماه نخست سال؛

تشکیل 5 هزار پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه

asdasd
کد خبر : ۸۲۱۷۵۵

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارجاع 5 هزار و 7 پرونده قاچاق کالا در سطح عرضه به تعزیرات حکومتی ، به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال در شش ماهه اول سال جاری خبر داد .

به گزارش  ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، داریوش بهنود قاسمی به آمار فروردین ماه امسال در امر مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه در سراسر کشور پرداخت و بیان کرد: طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه از سال گذشته بطور همزمان در سراسر کشور کلید خورده و همچنان ادامه دارد.

او با تأکید بر حساسیت موجود در حوزه سطح عرضه، افزود: کارشناسان این سازمان و بازرسان مستقر در سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان‌ها ، با بهره گیری از تمام ظرفیت و امکانات موجود با جدّیت به اجرای این طرح پرداخته و آن را پیگیری می کنند.

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان این مطلب که در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه و حمایت هم زمان از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی ، در این بازه زمانی از 214 هزار و 735 واحد خرد و کلان در سطح عرضه بازرسی انجام شده است؛ گفت: در این بـازدیدها ، تعداد 5 هزار و 7 کلاسه پرونده تخلف صنفی به ارزش بیش از یک هزار میلیارد ریال تشکیل و برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارسال شده است .

قاسمی گفت: در این مدت ، استان تهران با بیش از 35 هزار مورد بازرسی و 699 پرونده متشکله و استان البرز با بیش از 970 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه ، بالاترین آمار را در بین استان ها به خود اختصاص داده اند . ضمناً بیشترین ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه به ترتیب متعلق به لوازم رایانه با 583 میلیارد ریال ، لباس و متفرّعات آن با 295 میلیارد ریال ، مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 208 میلیارد ریال بوده است .

به گفته او ، سازمان حمایت به عنوان دستگاه نظارتی حاکمیتی و نیز از جمله دستگاه های کاشف موضوع ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، تلاش دارد این طرح در جهت شفاف‌سازی جریان داد و ستد و ممانعت از فروش اقلام قاچاق با هدف بهبود زمینه عرضه تولیدات داخلی ؛ انجام پذیرد .

مدیر کل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان عزم سازمان حمایت برای مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه را جدی دانست و تأکید کرد: نظر به اثرات سوء پدیده شوم قاچاق بر اقتصاد کشور ، تلاش مجموعه دست‌اندرکاران مبارزه با قاچاق کالا ، مقابله هدفمند و جلوگیری از ایجاد زحمت برای مردم و مصرف‌کنندگان است؛ براین اساس طرح مذکور هدفمند ، مستمر و با لحاظ نمودن اولویت‌ها ادامه خواهد یافت .

قاسمی در پایان تصریح کرد: تمامی اقدامات با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه ، جلوگیری از فعالیت برخی از سوء استفاده کنندگان و رونق اقتصادی در کشور انجام می شود و امیدواریم هموطنان در صورت مشاهده و یا مواجهه با هرگونه ظن توزیع و فروش کالای قاچاق در سطح عرضه ، موضوع را به سامانه 124 منعکس و خادمان خود را در سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمان های صنعت ، معدن و تجارت استان‌ها ، در این مبارزه یاری رسانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز