خبرگزاری کار ایران

صادرات کیوی آزاد شد

asdasd
کد خبر : ۸۱۹۸۵۴

مدیر کل دفتر هماهنگی توسعه صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت : صادرات محصول کیوی از تاریخ 16/07/98 مجدداً امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت ایران ، محمود بازاری با اعلام این خبر اظهار داشت:  با عنایت به تصمیمات جلسه مورخ 22/6/1397 میز ملی صادرات مرکبات و کیوی در استان مازندران با حضور ریاست کل وقت سازمان توسعه تجارت ایران، سازمان‌ها و ارگان‌های ذیربط، تشکل‌ها و اتحادیه‌های صادراتی و جمعی از  صادرکنندگان کیوی،  با هدف جلوگیری از عرضه محصول غیر استاندارد به لحاظ کیفی به ویژه دستیابی به حد مطلوب قند کیوی (حداقل بریکس 6.2)  در بازارهای هدف، صادرات ارقام مختلف کیوی از تاریخ 15 تیرماه لغایت 15 مهر ماه هر سال طی ابلاغیه شماره 30475/100/97 مورخ 26/6/97 از تمامی گمرکات خروجی کشور ممنوع اعلام گردید.

وی افزود: این تصمیم به واسطه رعایت شاخص های کیفی محصول کیوی و صیانت از برند این محصول ایرانی از لحاظ کیفیت در بازارهای هدف اتخاذ گردیده است .

بازاری تاکید کرد: البته با توجه به ظرفیت تقاضای بازارهای پیرامونی کشورمان، امکان صادرات بیش از ارقام فعلی وجود دارد که نیازمند برنامه ریزی هدفمند صادرکنندگان برای حضور پایدار در بازارها در قالب قراردادهای بلند مدت و ارسال مستمر محصول است.

گفتنی است، طی سال 1397، محصول کیوی به ارزش 96 میلیون دلار به بازارهای هدف صادر شده است و مهمترین بازارهای صادراتی این محصول در حال حاضر به ترتیب روسیه، عراق، هندوستان، امارات متحده عربی و افغانستان است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز